don't go main street

i helgen som var kom det där på tal igen. det där som jag så ogärna vill tala om. trots att det var så fruktansvärt länge sedan, snart 11 år sedan. men det ligger fortfarande och skaver. jag försöker att förtränga det. men nu och då kommer någon på det och då villl jag bara försvinna, bara gömma mig. jag har skrattats ut för det där, av hela min familj, och när de man känner för mest skrattar åt en så tar det alltid lite extra hårt, antar jag. jag förmodar väl även att bästa sättet att inte ha en sådan dålig relation till det hela är att bara berätta, säga som det är och erfara att det kanske inte är farligt som jag fått det att framstå.

så, det som jag sprungit ifrån, den skam jag haft sedan 9 års ålder, är: hör och häpna, att när jag var 9 år gammal, så låg jag i badkaret hemma och tänkte att jag skulle exprimentera lite granna, med mitt utseende, och det beslut jag tog då, ångrar jag bittert allt sedan jag satte rakhyveln mot min arm... nä, så var det inte. jag tyckte bara att jag skulle fixa mina ögonbryn lite, med pappas rakhyvel, 9 år gammal, och ja, 5 minuter senare var det bara 2 st 0,5 cm tuffsar hår kvar av mina ögonbryn, "oj, jag tar lite till då". inte en bra effekt. jag såg ju att det inte riktigt blev som jag tänkt mig och i skam smög jag in i mitt rum och la mig, i hopp om att det skulle försvinna under natten. men redan morgonen där efter såg elin vad jag hade gjort, med ett flin på läpparna försökte hon fixa till det hela med maskara. oh,boy, vilka blickar jag fick i klassrummet samma dag. det kanske inte låter så alarmerande, men det har satt många djupa sår i mig, och så jag har förnekat det. men nu är det sagt, och nu vet alla som läser det här om det.

pust.

just nu velar jag mellan att trycka på "spara & publicera" eller ctrl+A+Delete. men, ärligt talat är jag trött på att springa från det där. så, here we go.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Stjärtisen hade följande att tillägga:

Du gjorde helt enkelt en Britney?! :D

En gång i åttan var jag magsjuk, och stjärtade. Det var hemskt. Jag hade bajs i hela mina kalsonger och gömde mig på toaletten och sköljde dem. Det var skit-äckligt. Jag hade verkligen bajsat ut typ en matsked skit i dem.

När de var helt rena så vaskade jag också mitt arsle, och sen så tog jag på mig de blöta kallingarna och åkte hem. Jag sa inte ett ord till någon.

hanna hade följande att tillägga:

DÅLIGT

2007-03-27 @ 13:04:50
URL: http://rya.blogg.se
Nanna hade följande att tillägga:

Haha, jag tänker inte ens erkänna mitt hemskaste :P

däremot gjorde jag d du gjorde som 9 åring, när jag var typ 14 ? Hoppsan kerstin blev kanske inte så som jag hade tänkt mig :)

2007-03-27 @ 14:33:23
URL: http://johannadahlberg.blogg.se
hanna hade följande att tillägga:

börjar detta likna en biktstol?

2007-03-27 @ 18:26:24
URL: http://rya.blogg.se

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback