barbossa is hungry

nu är det verkligen på tiden att jag skriver något här, jag har haft bättre saker för mig den senaste tiden än att just skriva här. men nu, är jag "lämnad" igen. typ fram tills nästa helg, så det lär bli en del blogginlägg fram tills dess, då jag återigen får bättre saker för mig.

så, vad har då hänt den senaste tiden? alltså, först och främst måste jag nämna igår, det var väl faktiskt en riktigt lovande dag, till en början, men sen, gick allt bara utför. jag och taffsan vaknade utvilade klockan 04.00, och var utsvultna så runt klockan 06.00 gick vi upp och fodrade frukost, sen när vi ändå var uppe gick vi ut i stallet och gjorde det, sen, pja, runt klockan 08.00 däckade vi i min säng, och sov som fetaste vårtsvinen du kan tänkta dig fram till klockan *pinsam tystnad*, 13.00.

MEN, till vårt försvar tyckte vi båda att det var bra för då skulle vi vara utvilade till biobesöket (vi SKULLE se 300) senare denna dag (ja, igår alltså), så lite lagom tröttmosiga klev vi slutligen upp, åt majs (kolvar) och chokladpudding till lunch och drog sedan i oss en dos av epic movie, åh, vilka lusätna, inte minst sagt, BILLIGA skämt. men, ja, det enda man kan säga är, vilken TUR, att vi inte såg den på bio, och det gjorde abolut ingenting att det var en text mitt i bilden under hela filmen. 

nåväl, efter lite annat, skuätt, så, bättre sent än aldrig tog vi oss till kista, och *återigen pinsam tystnad*, är jag en trött individ som inte vet hur man bokar biljetter över internet, så det blev ingen bio, fy fuck, och vad gör vi då? vi körde under tystnad hem, mest p.g.a. mig eftersom jag skämdes som en slagen hund. taffsan föreslog då att vi skulle åka till stefan, som numera står på listan: personer vi skulle göra trasiga där bak så fort vi skulle springa på dem. öh, vart var jag, jo, vi skulle åka till stefan, för han hade tydligen tankat filmen, fine, for me, men, killen ville hellre sitta ensam och spela något, med betoning på något, och dricka öl (alltså, jag är inte bitter på något vis), det blev typ bokat  lördag, men, ja, då får taffsan mysa själv med stefan, buhu.

saker och ting kunde väl inte bli myckett värre tänkte jag, men joda, detta, var fan fredagn den 13 för min del, sur i burken åkte vi och handlade, och vem, om inte jag? BRYTER AV ica kortet i bilen när vi precis parkerat, staffan och erik skrattar, och lämnar mig i bilen eftersom jag i tystnad slog in skallen i ratten och bara satt där. för trött och för upprörd för att ens kunna gråta försökte jag ta mig samman, jag gick ner till strömmen och satt där ett tag, tyckte synd om mig och mina i-landsproblem och traskade sedan i skam tillbaka till bilen. väl hemma medan grabbarna fixade mat tog jag en uppfriskande dusch, försökte samla tankarna, försökte tänka positivt, men det var svårt när det värsta kapitlet under hela dagen återstod, staffans hemfärd, efter maten låg jag med huvudet på hans mage i säkert en timma, innan han reste sig och sa hejdå. lite ledsen i kanten gick jag in i mitt rum för att lägga mig, och till min stora förtjusning fann jag att staffan hade glömt en av sina tröjor, så jag smög i den och klängde mig upp i sängen, somnade som en stock...

ja, nu blev det inte så mycket om det andra, men super size me, är en film alla borde se, alla, dock finns det ett irritationsmoment i filmen, då en tjock ung tjej beklagar sig över alla vackra, smala tjejer i tidningarna, hon påstod att det var orealistiskt att se ut som dom, att det var den största anledningen till att man tröståt på mc donalds, jo men hej, så, det skulle vara orealistiskt att pja, se ut som mig, och realistiskt att vara tjock, tycka synd om sig själv och frossa i sig friterat och 7 liter läsk om dagen?! nej vet du va. jag känner mig ganska realistisk och sund, som jag är. jag vill dock säga, att det är orealistiskt med photoshopade bilder, men en genuint smal skönhet, är väl det inget fel på? SLUTA VARA AVUNDSJUK OCH SLUTA ÄTA SKITMAT OCH BÖRJA MOTIONERA. suck.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Jigglypuff hade följande att tillägga:

"..nåväl, efter lite annat, skuätt, så, bättre.."

Hahaha what the fuck! Du skuätte blot i mitt ansikteh! Det är INTE vad man läser.

hanna hade följande att tillägga:

nu har jag fixat till det lite

2007-04-05 @ 08:49:23
URL: http://rya.blogg.se

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback