avundet kring påsk

såhär omkring påsk skulle man kunna tänka sig att de djur som inte uppmärksammas, kanske skulle kunna bli lite avundsjuka på den uppmärksamhet som ges till kycklingarna och hararna. vem vet? vi vet ju alla att avund kan driva folk till vansinne, till och med till ett eller annat självmord, så varför skulle inte detta kunna ske in the kingdom of animales?

jag fann ett sådant självmordsoffer nu i morse, jag kan väl inte påstå att sättet den hade beslutat att ta sitt liv på inte var en av de trevligaste, men vem har sagt att självmord ska vara trevligt?

det var en liten skata, förmodligen hade avundet och insikten i dess egen situation blivit för mycket, medan kycklingarna avbildas på fina kort och hyllas, skadeskjuts dessa små varelser av hormonstinna tonåringar med luftgevär. smärtan var allt för stor, och i brist på rakblad, fanns det ingen annan utväg. den lilla fågelstackaren hade dränkt sig i hästarnas vattenbalja ute i hagen.

may he ore her R.I.P.

jag hade (mycket) hellre sett att våran tupp låg i den baljan. jag hatar vår tupp. jag hatar honom. jag är livrädd. idag var han på mig två gånger. andra gången slängde jag en stor hink rätt på honom för att få honom att flytta på sig. han är rena rama rambo den där tuppen. helt galen, anfaller han hinken. "better the hink then me", tänkte jag. men han gick inte undan så jag fick spruta ner han med vatten och då la han benen på ryggen och sprang.

tar ingen saken i sina händer och bryter nacken av det lilla aset har jag ändå snart slagit ihjäl honom på ett eller annat sätt. VEM vill fira påsk, när man ser hur jävliga dess djur KAN vara. fan ta honom...

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Jigglypuff hade följande att tillägga:

Let's KILL him

hanna hade följande att tillägga:

men jag har fått det fixat för honom nu!

sammy ska få honom när han fyller trettio!

2007-04-09 @ 08:42:36
URL: http://rya.blogg.se

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback