Fredagsmys

I fredags var maken iväg på julbord.  Ammande med en lite för liten vid sidan föll det sig naturligt att stanna hemma och endast agera chaufför till tillställningen. Jag och pyret skulle ha fredagsmys bara hon och jag. Påväg tillbaka efter att ha släppt av maken svängde vi in på Ica maxi för att handla lite gott till kvällen för oss två gräsänkor.  Sprang igenom affären med babyskyddet i hopp om att alarmet inte skulle gå. Rev i farten med mig en räkmacka, lite plockgodis och ett fyrpack miniB&J's. I kassan beskådade jag min skörd, inte helt nöjd med utdelningen. Undrade mest vad jag hade tänkt på och började fantisera om allt annat gott jag kunnat köpt och frossat i nu när maken inte kunde stoppa mig (som risgrynsgröt på tub?!). Kastade mig in i bilen och alarmet började halvhacka igång men lugnade sig. Jag högg in på godispåsen men mådde snart för illa för att fortsätta.  
Väl hemma la jag den lilla bredvid mig i soffan i babysittern med lite kul att titta på. Bland annat den färgglada giraffen som kan spela en låt inget vet namnet på. Börjar tugga i mig räkmackan men kan inte riktigt njuta så som jag hade föreställt mig att jag skulle denna mysfredag.  Griskultingen började ganska snart grymtar missnöjt eftersom den spelande giraffen inte svarade på tilltal. Jag ökade tempot i mitt räkmacksätande och drar i samma veva med mig den tredjedel av räkmackan som var kvar ner på golvet. På den luddiga mattan, bland hund och katthår och människohår och lera och damm. G R E A T. Tittade på katastrofen. Orkade inte ens bli arg. Slevade upp det jag kunde, lät hunden äta det hon ville och smetade ut resten med min strumpa. Vid det laget hade alarmet gått igång. La henne vid tutten och tystnaden la sig med undantag från hennes nöjda smaskningar. Tog mig för de två B&J's jag valt ut. De hade så klart smält. Rinnande glass är också glass.
Fredagsmys.  

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback