Det går åt rätt håll

Idag löshoppade vi Monstret igen. Det går åt rätt håll, men hon är en ganska knepig dam att jobba med på det aveendet att hon är väldigt känslig, och väldigt ivrig och ibland en smula stressad. Du vill ha framåtdriv i din unghäst men samtidigt kan de ju inte springa huvudstupa in i allt. Så kruxen med lilla Monstret, som växer på mig dag för dag, är att få henne att varva ner, att bromsa henne utan att ta ut drivet i henne. Hon är så otroligt vaken och rolig och det ska bli kul att se vad det blir av henne. Jag tror väldigt gott om henne. Hon har, som jag sa från det att jag såg henne första gången, en väldigt fin själ, och det kommer man långt på. 
Löshoppningen idag gick ändå bra. Men hon måste lära sig att varva ner, men dit kommer vi, jag minns en liten fux som för något år sedan också hoppade studs in i kombinationen till oxern och det har jag blivit häst av honom också. 
I morgon ska vi rida ut igen! Spännande :D
 
Här nedan följer en film från idag. Glöm inte att ändra till så bra upplösning du kan. 
 

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

gilla hade följande att tillägga:

På den här snutten har hon exakt rätt tempo med tanke på orutin o ålder!!!Trots hundens hjälp.Så det blir nog bra.

Svar: Ja hon blir bättre. Jag tog ju dock inte med när hon gick in i sken o hoppade studs över oxern o drog med sig allt :-P men hon rättar sig otroligt fint! Igår red vi ut. Linus travade o galopperade på fältet o hon uppförde sig utmärkt!
rya

2014-02-03 @ 08:23:20

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback