Flyttinferno

Det kan nästan kännas lite ogreppbart att jag nu ska ut på praktik. Alla teoretiska kurser för årkurs två är tillända. Jag har klarat alla tentor, inklusive de praktiska provet. BRAVO till mig.
You scared? HELL YEAH! Terrified. Mortified. Petrified. Stupefied... by ...
 
Nu ska jag ju gå ut och visa prov på all den kunskap jag tror mig ha från dessa år av teori. Trots den rädsla som bubblar inom mig så kan den inte mäta sig med hur spännande och framför allt roligt jag tycker att det ska bli!
Nu är det bara ett hinder kvar, flytten! Jag bor halvt i lådor, halvt i allt det damm som jag rivit upp och halvt inte alls. På måndag kommer flyttbilen och tar mina och Annikkis bohag och ska klämma in det i något förråd. Sedan klämmer vi in hästarna i varsin transport och åker norrut. 
 
Därefter väntar en vecka med påsk, hinna få ordning på sitt liv uppe i Stockholm innan praktiken kanske? Jag hoppas att det hinner bli i alla fall lite varmare innan skärtorsdagen, i annat fall har vi en påskkärring som måste dra på sig dubbla lager mamelucker för att inte behöva frysa ändalykten av sig. HURR! 
Jag minns aldrig hur vädret eller klimatet var från år till år vid samma datum. Men jag hoppas för allt i världen inte att det var så mycket varmare än vad det är nu, för då börjar jag bli orolig. Jag lever i hoppet om att det bara är jag som är ivrig på våren och att det den 19 mars brukar vara snålblåst, minusgrader och snöstorm.. Hoppas. 

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

för fem år sen var det ca 30 minus och mkt snö den 24 mars. minns det för att jag skulle få otto och gick med värkar då... fem år! Det är förresten väldigt kul att läsa om hur du har de med hästar och skola o sånt. skulle vara kul att träffas, men är väl svårt att få till det.. kramar

2013-03-22 @ 13:52:51

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback