verkligen verkligheten?

Idag påväg till stallet var det P3's program Verkligheten på radion. Kvaliteten på detta program kan många gånger ifrågasättas. De har ett inslag där de ringer människor i någon randomiserad trappuppgång i Svea rike och helt sonika frågar vad respektive inneboende gör? Kvalitetsradio, det är det som pengarna du betalar för att få äga en TV går till. Så slå på P3 och njut.
I alla fall. I dagens upplaga av verkligeheten var det egentligen bara en som ville prata med den obehagliga profil till programledare som de valt att anställa. De flesta la bara på och en trodde att hon vara med i något humorprogram (vilket jag verkligen kan förstå efter att de frågat vilken färg hennes gardiner hade), men en kvinna som höll på att lägga sitt sjuka barn lät sig utfrågas. Hon fick frågan: "Vad är det bästa du varit med om i ditt liv?" Och kärringen drog till med: "När jag fick klä på min döda mormor i (sin favorit) chaneldräkt - gräddvit med guldknappar - och proppa en handväska full med cigaretter och ångestdämpande (eftersom mormodern rök som en bortsbindare och hade nerverna på utsidan) och slänga ner den i kistan bredvid henne". 
Jag kan ha uttryckt det lite mer ofint än hur hon lade fram det, men obeservera att detta var det B Ä S T A som hänt henne - i hela livet? Att hon klätt sin döda mormor. Det lät konstigt i mina öron. Men sen, vad är egentligen det bästa som hänt i mitt liv? Ja se där har vi en karamell jag får suga på ett tag. 

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback