Starta ett fullblod i V75?

All cred till de som lyckas göra ridhästar av travare. Verkligen. Jag ifrågasätter det inte ens, knappt i alla fall - eller jo, det kanske jag visst gör. Men jag måste ju få säga mitt angående saken också. Om man nu inte har råd att köpa en häst som är - jag vill lägga till mer, eftersom hästar generellt inte har sitt på det torra vad det gäller anatomin för att bli ridna - ämnad att ridas på än en travare, eller bara vill förbarma sig över någon avdankad sate och bespara den resan ner till ett slakthus i Italien, så fine. F I N E  B Y  M E ! Men måste man envisas med att rida in allt skräp som travindustrin tappar efter sig? Det är nästan, och jag lägger vikt i ordet nästan, så att det i vissa fall är snällare mot dem att bara skeppa dem till slakthus runt om i Europa. 
Om man nu bestämt sig för att göra skogsmulle eller hopphäst av en bortskänkt travare så kan man väl i alla fall ta en som inte är mentalt labil, inte kan trava rent eller har lösa benbitar skramlandes i hela kroppen? Jag menar, det finns gamla travare så det räcker och blir över åt alla hästsamariter. 
Det finns travare som KAN trava rent under ryttare och sköta sig som ridhästar utan att man behöver slösa onödigt mycket tid på ett djursjukhus eller för den delen riskera livet? 
Sedan kan man ju ifrågasätta det där med att försöka "lära dem" att galoppera. Stackarna har ju avlats för att INTE göra det? Vi kan ju försöka lära människor att flyga också .. ? Eller? 

Nu har jag delat med mig av mina synpunkter.  

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Li hade följande att tillägga:

Jag är Leg Djusjuksköterska och har examen från SLU i Skara.
Jag vill avråda dig från att ha något med Bagarmossens Djursjukhus att göra eller dess filialer Gärdets Djurklinik och Albano Djursjukjus! Dessa chefer är inte att leka med, avskedar gravida tjejer och skiter i att betala ut lön. Och det är jäääääkligt mycket skitsnack på arbetsplatserna, missnöjda kollegor som snackar skit på kafferasten men ingen vågar göra något.

En infekterad arbetsplats med andra ord!

2012-10-12 @ 09:10:31

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback