Vad tänkte skaparen?

Av alla underliga varelser jorden bestämt sig för att genom evolutionens årmiljoner skapa, var det tvunget att just jag skulle bli en människa? Jag vill vara fräck nog och påstå att vad som helst annat hade varit bättre.
Ett bältdjur?
En Cantor's giant softshell turtle?
En narval?
En stenfisk?
En taggagam?
En näsapa?
En flikfisk?
Ett näbbdjur?
En axolotl?
En Macropinna microstorm (för vem vill inte ha ett genomskinligt huvud?!)?
En vandrande P I N N E?
Ett vandrande B L A D ?!
En lungfisk?
Jag skämtar inte, vad som helst? Och jag blev en människa?
Jag får ont i nacken av att bära mitt huvud. Jag kan inte förvalta den här hjärnan. Jag borde omyndigförklaras. Jag är trött på att ha en hjärna som ska tänka, som måste tänka. 
Ibland för tankarna mig till en annan plats. En plats där jag inte behöver vara sammankopplad med det virrvarr av medvetenhetens celler i den kraniala delen av min kropp. Den platsen är väldigt lik den plats man hamnar när man blir nedsövd. Medvetslöshet. Anestesi. Ja tack. Inte alltid, men en semestervecka någon gång då och då skulle göra livet potentiellt lättare att leva.
 
Eller, så är jag bara väldigt väldigt trött.
 
Btw. Kan ingen förbarma sig över mig och hälla syra i "killen-i-ÖB-reklamens" ansikte? Jag tänker inte längre ha överseende med denna så kallade pajas? Det är inte roligt, det kommer aldrig bli roligt och om jag hade problem med att gå till ÖB tidigare så är det ingenting i jämförelse med vad jag har nu..
  

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback