The upper hand

Det känns skönt att kunna bestämma över sitt eget liv.
Det känns skönt att kunna göra det jag vill. Det känns som att - just nu - gör jag precis det som jag vill göra.
För ett par dagar sedan höll jag på skrämma skiten ur mig själv genom vissa kanske inte allt för genomtänkta handlingar, men det var just dessa handlingar som var startpunkten för något nytt.
Det var det sista steget ut över klippavsatsen och nu faller jag alldeles fritt och vill inte ta mark. Inte riktigt ännu.

På måndag börjar den nya terminen och en ny spännande kurs. En kurs som faktiskt kommer visa oss vad vi i framtiden kommer jobba med, lite mer konkret. 
Jag har börjat köra in Trebbe och det går bra. Det enda som egentligen hindrar mig nu är den lilla, men ganska avgörande detaljen, jag har ingen vagn .. 

Jag har klarat första terminen utan en enda omtenta. Sista tentan fick jag en femma på. vem äger? Jag äger.  

Annars då? Jo, jag håller en så länge mitt nyårslöfte som går ut på att inte äta sötsaker och annat fredagsmys fram till min födelsedag. Man bli inovativ om man bli sugen på typ kakor och jag ska säga er att det går att baka en hel del grejer helt utan rafinerat socker. Och tro inte att jag ersätter det söta med sötningsmedel. Nej nej, jag har hittat på helt egna inovativa alternativ.

Sen måste jag få lov och gnälla lite på människor som gnäller. Paradox.
Satt idag och tvingades genomlida missljudet från en tjej som förmodligen inte var medveten om att hon gnällde.
Halvvägs igenom ville jag köra ner mina smuttsiga strumpor i halsen på henne.
Uttalandet "mitt förhållande som varade i fem år var ju lite väl länge om man frågar mig, förstår inte vad som ska vara bra med att vara tillsammans med någon så länge .. " idiotförklarar henne rätt bra tycker jag. Varför var hon nu tillsammans med någon i fem år om hon inte tycker att ett förhållande skall vara mer än jag vet inte säg, 2 år? Varför gjorde hon inte bara slut? Var det någon som höll fast henne?
Hela hennes gnäll verkade utgå ifrån att hon absolut inte ville sitta fast. Eller vara bunden till något alls. I mina öron låter det som någon som har något underliggande problem. Någon som vill avsäga sig ansvar? But my dear friends, låt mig säga er: Freedom's just another word for nothing left to loose ..
Sen var det en hel rad annan smörja också. Inte ens värd platsen på fläktkåpan ovanför spisen.
Gnäll.
Påminn mig om att inte gnälla. Det låter så illa. Och skavsår i öronen tar så lång tid att läka.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback