Akademi .. vad?

Är det inte lite konstigt att akademibokhandeln får kalla sig för akademibokhandeln?
I alla fall jag associerar prefixet akademi med akademiker. Underligt är det då att något som via namnet invaggar dig i tron om att det skall finnas böcker för akademiker säljer mer karameller och budgetdeckare än studielitteratur.
Mycket lustigt. Lite samma som att santa maria får kalla sin Guacamole Dip för just Guacamole Dip när det innehåller så lite som 1,5 % avocado när riktig Guacamole, mig veterligen, innehåller i princip bara avocado. Pja, det är väl därför de drar till med sufixet Dip.
Fast de finns ju de som kallar smoothie innehållande 8 (!) mosade blåbär för blåbärssmoothie. Borde finnas tydligare regler för vad man får kalla saker och ting. Jag vet att det finns regler, men de borde vara tydligare.

Jag tänker numera bojkotta akademibokhandeln.
För all framtid.
Eftersom det inte går att få tag på några akademiska böcker från dem. Och om man mot all förmodan skulle finna studentlitteratur hos dem så kostar de nästan dubbelt så mycket som om man beställer dem från internet.

Nu kan ni ju undra varför jag inte bara beställer böckerna. Adekvat fråga.
Problemet ligger i att jag fick kontanter i julklapp och tänkte gå och köpa en bok med dem (nej jag är en fattig student och har inga pengar på kontot). För att gå och betala in fakturan på bank kostar pengar. JÄVLA TRASSEL säger jag bara.
Jag börjar faktiskt bli allt bra jävla trött på att internethandeln håller på att ta över. Jag vill kunna gå till en butik och se vad det är jag tänkt köpa, känna, klämma, pröva.
Och visst, man kan skicka tillbaka om man inte är nöjd, men det är ett så jävla krångligt att man skiter i det ...

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

THE Nawn hade följande att tillägga:

Vet att du ska kunna köpa studentlitteratur i bokhandlar som ligger på t ex ett universitet ;) Närmast för dig lär väl bli Stockholms Universtitet? De har en stor sådan bokhandel, men frågan är ju om du kan köpa "Hur man klappar kor" i den...

2012-01-05 @ 21:38:45
Ellinor hade följande att tillägga:

Gå in med kontanterna till banken och sätt in dem så har du dem på kontot sen, jag lovar ;)



(Lite omständigt, visst, men bättre än att betala överpris i butikerna tycker jag!)

2012-01-06 @ 19:48:39

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback