Idyllen är varför man orkar hålla på.

 
Idag bjöd Skara på någonting jag aldrig trodde att jag skulle uppleva här nere. En riktigt härlig vinterdag! Med gnistrande, knarrande kall snö. Lagom många minusgrader och strålande solsken. Så jag och frugan selade Bella och gav oss ut på en tur i snön.
 
 
Yes. horses and snow makes this to you. 
 
                                   
 
Bella fick posera, men var väl sådär lagom intresserad av det. Hon ville mest springa i snön. 
 
                                   
 
Vackert. Bara vackert. 
 
 
Det blev, vad vi i branchen kallar det: Amish drifting (undersök länken för att förstå vad jag pratar om) ute i skogen. I kurvorna när Bella galopperade som bäst gled vagnen i sidled och drog Bella med sig, som glatt svarade med att ta i lite extra. 
Det är så löjligt tacksamt att köra Bella för hon verkar tycka att det är så skamlöst kul. 

Nu har Trebbe som sagt lite vinterlov, så jag tog mig an uppgiften att dra av honom skorna. Det tog sin lilla tid, för visst är det så att när man faktiskt VILL att skorna ska av, ja då jävlar sitter de som berget. Lagen om alla tings jävlighet eller vad det nu heter. 
Linus sa att han hade velat sett mig. Och tror mig, det hade han, för det finns få saker som verkar roa honom så mycket som när saker och ting inte riktigt går som lätt som jag tänkt det. Morr. 

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback