Blodiga tisdag.

Idag regnar det i skara. Igen. Det har varit solsken i skara i nästen en hel veckas tid, så jag ska inte vara den som klagar. Och regnet har nästan en lugnande effekt på mitt pre-tenta-stress-humör. Två veckor kvar inför sluttentamen i anatomi och fysiologi. Idag skulle vi haft föreläsning på digestionsapparaten samt demonstration på dess organ. Tyvärr, och jag säger verkligen det, så blev det inställt på grund av sjukdom. Digestionsapparaten är ett ganska stort område eftersom det inte bara innefattar en apparat utan flertalet (carnivorer, omnivorer, förmagsjäsare, tjocktarmsjäsare, muskelmagar, krävor etc). Det hade varit bra med en föreläsning så man vet vad man ska fokusera på. 

Jag sitter inne på mitt rum. Regnet faller utanför mitt fönster och jag har tänt några ljus.
Försöker ta in så mycket jag bara kan. 
Två veckor kvar. 
Det kommer gå bra. Hoppas jag.
Tänkte gå ner och sätta mig på ett café senare, bara för att byta miljö och få lite frisk luft på vägen dit. 

I morse hade jag ett missat samtal. Det var Max! Ringde glatt upp och fick reda på att han kommer ner hit nästa helg! HURRA! Ska bli riktigt kul. Han ska passa på att verka Trebbe och sen ska vi på SM i western på Axvalla. Ser verkligen fram emot helgen nu. Annars har helgerna här varit lite sega. Helgen efter det (innan tentan) ska jag upp till Stockholmo och använda kroppen lite (klippa kor). Två bra helger framför mig alltså. Det är motiverar mig faktiskt att plugga lite extra.
Hellre liten och rapp, än stor och slapp.

Trött pluggfejs

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback