Walk.

promenad

Somnade som en nymatad griskulting i soffan och kände mig sådär grinig som man kan känna sig när man somnat mitt på dagen och liksom känner sig lite dislocerad från verkligheten och insåg att det var på tiden att äta lunch. Tog över en timma att samla ork och övertala mig själv att gå upp. Åt soppa och varma mackor och låg och klappade min överfulla buk i soffan när huvudvärken kom som en blixt från klar himmel. Rev i lådorna och hittade Treo comp. Svepte ett glad och tänkte att en promenad i solskenet säkert skulle göra susen. Och visst fasiken gjorde det susen. Tog med mig Annes asbraiga kameran - var inte förvånad om den är borta när ni kommer hem . . .

Minns ni att jag för en tid sedan gjorde ett inlägg om det där om Rexonas reklamslogan? "Våga vara naturlig" (minns inte när jag skrev det för jag har tappat tidsuppfattningen sedan jag slutade räkna dagar vilket i och för sig är väldigt skönt). Hur som, jag såg den där urusla reklamen igen här om dagen, och döm om min förvåning när de tagit bort den. Sloganen alltså. Ja, för hur najs det än är med deodorant så är det inte naturligt. I alla fall, nu har jag ett nytt irritationsmoment (ännu en argument till varför man inte ska titta på TV). Har ni sett reklamen för Flora? Deras slogan är: "Smaken av Svensk sommar". Jag tror KNAPPAST jag är ensam om att tycka att den svenska sommaren INTE smakar bordsmargarin. Smaka bara på ordet B O R D S M A R G A R I N. Det smakar unket och - artificiellt. Svenska sommar för mig smakar färskpotatis med smör, jordgubbar med grädde, kall mjölk och morötter direkt ur landet. För att nämna några. Men INTE Flora bordsmargarin. Så snälla ni, ta bort er falska slogan, för den är så långt från sanningen som man kan komma.

Nu ska jag ut i ladugården och härja. Har ni möjlighet att gå ut i den nyfödda våren. Gör det för allt i världen.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Cecilia Birgersson hade följande att tillägga:

Har varit ute och verkligen njutit av det underbar vädret och sett och hört Primula ropa på sin mamma!

Men än så länge verkar det gå bra!



Ha det bra och så hoppas jag att huvudvärken givit med sig!



KRAM

Pillran hade följande att tillägga:

Jag tycker... Om du har tid någon dag, ta vägarna förbi Borlänge. (Meddela gärna i tid då jag jobbar 7 dagar / veckan och måste hinna ta ledigt) Så tar vi en lång promenad på en underbar plats jag känner till. Snackar en jävla massa skit och vilar oss i solskenet med en ostlimpmacka och varm chocklad! Kramar

2011-03-20 @ 19:15:20
Lovisa hade följande att tillägga:

Hey! Sry att jag inte kikade förbi, som jag egentligen velat. Är sådär äckligt sjuk att man har ont överallt och går omkring men borde bara ligga.

Jag har ny blogg nu (som du kanske ser). Ville bara säga det.

Och att det vore bara superduper om vi ses lite ibland då vi nu bor ganska nära!:D

Kramar

2011-03-20 @ 19:40:52
URL: http://unclekaskelot.wordpress.com
Albertolivia hade följande att tillägga:

Very informative and enlightening website

2011-09-20 @ 06:57:55
URL: http://albertolivia.blogcheapster.com

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback