Kan själv.

Intressant är ett bra ord som kan beskriva känslan av vad ibland rent betydelselösa människors ord kan ha för påverkan på dig. Uppstoppad mening. Men i alla fall. Egentligen borde jag inte bry mig ett skvatt om vad en del människor säger till mig, men av någon förmodligen väldigt dålig anledning - som jag inte kommit på ännu - så gör jag ändå det. Påverkas och bryr mig. Till mitt eget förtret. Och andras. Eftersom de måste dras med mitt självömkande klagande tills det att det lagt sig. Fast sen. Eller nej förresten. Nog om det.

Igår var jag på Bio. Med min fru, i egen hög person. Det var ju över en vecka sedan vi sågs - på riktigt - så vi slog till med middag och bio. Riktigt mys. Och jag somnade INTE på bion. Bra betyg med andra ord. Black swan stod på menyn. Och det var i mångt och mycket en väldigt bra och "underhållande" (kanske inte som att att man satt och skrattade utan den andra definitionen) film. Om än något obehaglig. Jag tror att charmen låg i att jag inte riktigt fattade filmen. Men som jag beskrev den för min lillebror: det är en baletttjej som blir schizofren och lesbisk och det är typ en skräckfilm. Mycket målande beskrivning.

Nu på morgonen har jag släppt ut hästarna och sprungit till vägen för att ta bussen till jobbet där alltså större delen av lördagen skall spenderas. Lite synd med tanke på det fantastiska vädret som befinner sig utanför fönstret. Jag är svensk och jag pratar om vädret för att vädret är en central del i mitt svenska liv. Ikväll ska jag rida och kanske träffa Max. Jag och Max är numera nästan grannar, men ses vi för det? Nej? Dåligt tycker jag. Så jag hoppas verkligen att vi kan träffas lite ikväll. Hoppas inte Max bajsar i Fridas kattlåda . . .

Blir det en slö dag kanske jag kan glo igenom några avsnitt community. Det vore inte HELT fel.

Fyll inte livet med dagar - fyll dagarna med liv.

Livet är som en gunga. Gungar fram och tillbaka. OCh ibland står det helt stilla.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

frida hade följande att tillägga:

Ge honom inte den idén tack!

2011-03-26 @ 11:18:14

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback