let's get retarded.

Ibland, ja då - mina damer och herrar - då är det fan i mig fest. Ska det jävlas - ja - då ska det jävlas ordentligt. Jag menar, ska man bli våldtagen i en mörk gränd så kan ju lika gärna hela fotbollslaget passa på att rövknulla mig. Några knivhugg på det och i alla fall min kväll är gjord. Kvällsemo? Bara lite.
Som om det inte vore nog med kvigor utanför hagen och dödfödda kalvar och nödslaktade kor så är det väl själva fa-an om inte fodervagnen ska sluta fungera också. Det ska väl också nämnas att den där roterande propellern nere i skitbrunnen inte heller verkar vilja fungera.
Jag vet inte, det kanske bara är jag, men varför i hela fridens namn ska ALLT haverera när jag bli lämnat ensam? Är det JAG som har sönder allt? Vad vet jag?
Ja, fodervagnen vill inte fungera, så jag har roat mig med att kärra ut från tornet till korna. Lär väl förbli så fram till att Anne och Lasse kommer hem. För skämtartikelföretaget DeLaval har ju INGENTING hemma. Och ingenting kan de göra. Skulle inte förvåna mig om Lasse bara får igång vagnen genom att titta på fanskapet när han kommer hem. Jag tror den där vagnen hatar mig. Tricket med hammaren fungerade inte för mig. Kan mycket väl hända att jag slagit sönder någonting där under plåten i mitt vredesutbrott.

Men ni ska veta att det inte BARA är skit och elände i mitt liv. Det finns goda nyheter och bra saker. Som i onsdags. Då kommer jag hem till en varm stuga, där frugan bakat tigerkaka och stekt pannkakor och står och fixar teven. Och på bordet ligger en grönt vadderat kuvert, med MITT namn på. Det var från Flory gate stiftelsen. Jag hade fått stipendiet jag sökt. 8000 kr som jag har till förfogande till min seminkurs. Ren och skär lycka!

Det om det. Nu ska jag äta äggmacka. I morgon blir det kärra mer ensilage från tornet. Bara att ladda upp med mat och sömn.

GOD NATT SVERIGE - GOD NATT VÄRLDEN.

Mina tankar går till dem som har det värre än mig. Typ de vars hem spolats bort av en 10 meter hög flodvåg.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

cesse hade följande att tillägga:

Men du är ju fantastisk som fixar allt detta jag hoppas verkligen att du vet det! Massor med kramar och önskningar om att det ska bli bättre och att vagnen nästa gång du tittar på den bara ska fungera!



KRAM

Hanna hade följande att tillägga:

Det är lite komiskt hur ARG jag blev igår. Stod och skrek rätt ut i ladugården hängandes i den där förbannade kedjan. Men vad hjälpte det? Nu får vi göra det the old fashioned way ^^

2011-03-19 @ 07:47:54
URL: http://rya.blogg.se/
Annika hade följande att tillägga:

Har tänkt på dig hela helgen. Bara så du vet.

2011-03-22 @ 12:12:47
URL: http://s-a-g-a.blogspot.com

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback