Shortcomming

Kroppskomplex. Världen är allt bra konstig. Världen påverkar mig mer än jag vill erkänna. Riktiga kvinnor - i alla fall många av världens kvinnor - har skavanker, finnar, födelsemärken, celluliter, ärr, gropar, rådnader, bristningar och allt vad det kan vara. Photoshopade kvinnor i tidningar har inte det. Och det är de kvinnorna jag ser och avundas. Perfekta kvinnor utan påsar under ögonen, med övernaturligt släta ben, med "perfekta" kroppar. Och jag hatar det. Jag hatar att jag inte är perfekt. Jag hatar att jag inte kan vara nöjd med mig själv. Precis som jag är. Jag har liksom inte 150 kg övervikt och gikt. Jag har inte böldpest eller gulsot. Jag har en väl fungerande kropp, hår på huvudet, två ögon att se med, en mun att prata med. Händer att arbeta med, ben att gå på. Men jag känner mig trots allt detta otillräcklig för världens ideal, för det är trots allt det jag tävlar med. För även män ser hur kvinnor ser ut i tidningen och förväntar sig säkert - nu drar jag många män över en och samma kam - att det är så en kvinna ska se ut. Absolut inte alla, men jag kan tänka mig att en del män säkert har liknande komplex över sina kroppar gentemot det som möter dem i media.
Jag har komplex över min kropp, och jag tävlar med ett fotoredigeringsprogram. Dött lopp. Trots att jag ar fullt upp med massa bra saker i mitt liv tycks jag ha tillräckligt mycket tid att reflektera över sådant här nonsens. Jag har den kropp jag har, jag tar hand om den på ett så bra sätt jag kan och vissa saker KAN jag helt enkelt inte styra över. Jag vill bara inte acceptera det. Det kommer väl med åldern. Då man sakta men säkert accepterar att man skall dö en dag och det finns bättre saker att ödsla energi på än en kropp som ändå förfaller för varje år som går. Även en vissen ros kan vara fin. 

Nog om det, nog om skeva ideal.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Christian hade följande att tillägga:

Shit, vilket gnäll.

Är det åldersnoja dan före eller?

Hurvidasomhelst,grattis din gamla tacka

2011-06-01 @ 21:04:46
Cesse hade följande att tillägga:

You´re fucking perfekt!

Spela Pink på hög volym och lyssna på texten om och om igen, lovar att det känns bättre ganska snart!

Du är perfekt, precis som du är, för du är du och ingen annan kan vara Hanna! KRAM

Anne hade följande att tillägga:

Gör som jag, Hanna! Älska dig som du är, ingen annan kan vara du och det finns massor som skulle vilja vara du!!

2011-06-02 @ 07:26:02
Nanna hade följande att tillägga:

HAWN, det är sinnessjukt va lika du och jag tänker ibland. Jag kräks också över min kropp. Jag kräks över att jag inte ser ut som du.

2011-06-04 @ 15:58:44
URL: http://brolotensgrafit.com

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback