Måndag morgon.

Än så länge en fin morgon. Rätt najs väder - som han nyhetskillen på p3 uttryckte sig här om dagen. Sitter framför datorn med en mugg varm mjölk som har kommit att bli ett obligatoriskt inslag i min frukost. Har fått total dille på varm mjölk sedan jag började vikariera för Elin. Varje dag när man häller upp kalvarnas varma mjölk i hinkar doftar det så sött och gott att jag var tvungen att värma en mugg själv nere i huset och sedan dess är jag fast. 
Man blir mätt och alldeles varm i magen och vill bara lägga sig ner som en liten kalv och sussa. Mmmm .. vaaarm mjölk. 
Det har varit en fulländad helg.
Lördagen blev lång. Gick upp klockan fem och fodrade hästarna, drog mig en halvtimma i sängen för att sedan gå ner till huset och äta frukost. Sedan gjorde jag i ordning det sista inför att åka iväg till tävlingen.
Gilla kom right on time, vi lastade in allt som skulle med, mig, Frida och hästen - som snällt gick in - och drog iväg till Strängnäs där min dressyrdebut skulle äga rum. Vi kom fram i tid, lastade ur Sessan, klädde på henne och mig och så var det direkt till framridningen. Sessan kändes fin men lite seg i sommarhettan. Det var dock extremt varmt i ridhuset och när vi väl kom ut på ridbanan piggnade hon till. Moster Gilla var imponerad över Sessans utveckling och gav lite sista tips innan jag red in på banan. 
Det gick över förväntan! Sessan var väldigt duktigt och det var med ett leende på läpparna jag red ut. Visst, det var ingen Briar med Jan Brink, men det var Sessans första dressyrtävling, men kanske framförallt min. Jag hade alldeles för långa tyglar och blev lite stressad över alla nästkommande moment, men Sessan var cool som en filbunke och gjorde verkligen sitt bästa! Så det kommer bli fler dressyrstarter framöver. 

Vi var hemma innan tolv och då var det bara att slänga ut hästarna, sedan åkte jag och min fru hem. 
Väl hemma bakade jag kakor och duschade. kakorna var till Sisselas kalas som jag blivit bjuden på. Det var Amerika-tema så jag bakade så klart American chocolate chip cookies. Vid fem drog jag iväg till Rålis där födelsedagsfirarna hängde. Det var inte allt för svårt att hitta amerikanarna. 
Det bjöds på hamburgare, majs och till efterrätt något cheescakeliknande. Ruskigt gott och jag blev alldeles för mätt. Kvällen var riktigt trevlig, tills att Sissela skulle åka longboard - på fyllan. Efter en tio minuter kommer Sissela tillbaka. Hängades på jag tror det var Marias axel. Hon grinade rätt illa, eftersom hon hade stukat foten. Så sällskapet packade ihop och jag drog hem. Klockan hade dock hunnit bli efter midnatt så festen ströps inte i vaggan. När jag kom till Brommaplan var det 45 min till det att bussen skulle gå så jag började promenera. Tog mig till Drottningholms slott innan jag var tvungen att stanna och vänta in bussen ett par minuter. Det var oförskämt skönt att komma hem och lägga sig. Lång  arbetsvecka, lång dag, trött  kropp. 

Söndag. Slappardagen. Var länge sedan jag hade en så slapp dag som igår. Och myohmy var skönt det var. Vaknade vid tio, åkte till Brommaplan, hyrde film. Åkte till Lovö. Hämtade Erik. Åkte hem. Och så började mitt och Eriks Harry-Potter-maraton. Grönsaker i dipp, film, nataurgodis och pizza. Grisfest. Blir till att arbeta av det i veckan. Men det var riktigt trevligt. Vi hann inte se alla filmer, men kom en god bit på vägen. Lade mig någon gång efter tolv, så det blev lite segt att komma upp i morse. Men igår när jag kommit tillbaka till Lovö så lät det så fantastiskt somrigt ute att jag var tvungen att bara stå där ett tag och insupa hela härligheten via trumhinnan. Ni vet när syrsor spelar och det kokar i luften.

Nu ska jag ute och göra klart det sista i ladugården. Måndag även kallad oxmåndag eftersom Staffan skött ladugården under helgen vilket betyder att ALLA boxar behöver mockas ur och rännan uppe i ungdjursladugården måste tömmas. Tacksam träning. När jag är klar med det ska jag ut och rida en sväng, titta på lite mer Potter och om tid ges åka och lämna ett blodprov till en grej. Sen är det ju så klart kor som skall mjölkas till kvällen. Och till kvällen skall det badas! Och springas. Med högsta sannolikhet i omvänd ordning.

God morgon. God måndag!

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback