Rullebulle en solig söndag i Januari.

Det är ju lugnt som i graven här uppe på Samtrans kontor en söndageftermiddag (inte för att jag någonsin legat i en grav men jag kan tänka mig att det är rätt dött ... *haha*). Skönt på något vis. Hoppas jag får lite "lunch" såsmåningom för jag känner att gröten jag åt i morse börjar ta slut.
Jag har än så länge varit duktig och inte ätit något sött. Jag kunde till och med avstå den blåbärsvetelängd som vi blev bjudna på när vi var hos grannarna innan jag kom hit. Lika så det naturgodis Frida hade med sig igår efter lassangen (som jag dock åt mig kräkmätt på - kanske inte så bra).
Bäst att uppatera här hur det går som en pepp för mig själv. Jag vill inte synda.
kl.21 slutar jag och då åker jag upp till Vallby för jobb i tre dagar. Herrskapet ska till dottern i Jönköping.

Kontrakt är skrivet på stugan och 28e ska första hyran in. Tur att jag jobbade lite extra i december så att jag har råd med hyran. Snart flyttar vi - jag och Frida. Ser fram emot det så j*vla mycket.

Var ju som tidigare sagt på bio i Fredags - Love & other drugs. Lovisa kom ner till Stockholm! Och det var en kärt återseende. Har ju av olika anledningar inte träffat henne sedan innan jul någon gång. Helt sjukt. Men det var mycket trevligt och en mycket bra film. Även om jag blir som jag blir av att se kärleksfilmer. Bästa filmen med Anne Hathaway jag sett faktiskt. Kul att se henne i en så pass "annorlunda" roll. Till skillnad från hennes pluttinuttgulligulliga roller hon haft tidigare (typ ful opopulär tjej blir till supersnygg - delade meningar - superpopulär tjej). Nej, jag har inte varit särskilt förtjust i henne, men i denna rollen var hon riktigt bra. Jake Gyllenhaal var också riktigt bra. Mycket naket. Mycket rumpor och bröst, vissa rumpor var väl mindre angenäma, snällt uttryckt. Fin fin film. Helt klart värd att se!
Efter filmen letade jag och Lovisa upp ett matställe. Två för en. Något wookställe i Solna Centrum. Riktigt god mat och som sagt köp två betala för en. Winwin! Ingen av oss var särskilt hungriga, men det gick ner i alla fall. Stekta nudlar är så jävla gott! Blev serverad det i Japan. Dom var så ruggigt duktiga på att laga mat där. Aaah! Them memories.  

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback