Jag på den lurviga jättehunden.

Överlånga dagar som dessa gör ögonen trötta. Det gör nästan ont att titta. Ska jag summera min dag? Som är långt från över? Är någon intresserad? Den är så lång och tråkig att jag knappt står ut själv, så varför skulle någon annan intressera sig?
Ni får stå ut:
Gick upp tjugo över fyra. Ja, tjugo-över-okristlig-tid-fyra-på-morgonen/mitt i natten. Lyckades ta mig ner till köket och tillgaga gröt utan att bränna sönder en katrull. Pulsade ut i snön genom skogen och tog bussen till kanton. Försökte att inte somna på bussen eftersom det skulle bli så jobbigt om jag missade att kliva av vid rätt hållplats. När jag tagit mig av bussen låste jag upp cykeln och cyklade hem till gården. Bytte om och gick ut tll djuren. Fodrade hästarna, skottade ensilage, mjölkade, ströade, red sessan, tog ut hästarna, mockade, duschade, fick lift ut till vägen och åkte till samtrans för att jobba 11-20.

Ja ni ser.
Nerver ending story.
Jag sitter alltså på tantsams och har drygt två timmar kvar. Ganska exakt två oändliga timmar. Två lugna timmar. Vad var det jag tänkte på?
Vad tänker jag på?
Vem är jag?
Jo just, 20.50 kommer jag hem. Då vill jag försöka sy klart den där förbannade soffklädseln. Förbannad i den mening att det blir förbannat snyggt. Fridas nuvarande kräkbruna klädsel á la 70-tal får vem som helst att rysa av obehag. Men den är ju konstaterad skön så det enda den behöver är ett ansiktslyft. Och vilket lyft ska jag säga er. Jag ska ta en före och efter bild så ska ni få se vad jag kan göra med en symaskin från tidigt 1800-tal. Och utan mönster skall påpekas.

Glad nyhet - Jag kan sätta upp mitt hår i små små toffsar! Lycka! Me so cute.

Nej men om man skulle svara på lite mer samtal.
Ha det gott folket. Mellan samtalen skall jag kvällsdrömma om en sommaräng, där en sval bris sveper in. Jordgubbar med grädde och ett glas med iskall mjölk. Snart är den drömmen verklighet. För snart är det sommar igen. Om man tänker på hur fantastiskt fort tiden har gått så är det ju faktiskt snart.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anne hade följande att tillägga:

Oj, det låter jobbigt! Mörkt, kallt, ensamt och eländigt...

Också är Frida där som ett ljus i mörkret! Det är så sant att sommaren väntar på oss alla, alldeles runt hörnet står den och gömmer sig ett litet tag till! Jag fick senaste M magasin i månd. Gissa vem som är med....Kom och hälsa på snart! Kramar Anne

2011-02-17 @ 07:20:42
Hanna hade följande att tillägga:

Hah! Lustigt att du säger att det verkar mörkt kallt och ensamt. Elin frågade nämligen hur många dagar i veckan jag jobbade varpå jag svarade 6 - precis som i sovjet svarade hon på det. Min kommentar till det hela var att det fungerade eftersom jag inte hade något privatliv. Det blev en intressant diskussion där Elin sa att jag nog visst träffade någon snart. Förmodligen när jag cyklar från vägen klockan tio över fem på morgonen, eller när jag rider i skogen. Eller, ELLER, så kanske någon charmig rullstolsbunden äldre man får mig på fall via ett telefonsamtal!



Allternativet var att jag skulle gå kurs i motorsågsarbeten på höghöjd. Smått desperat skulle jag svara om någon undrade varför jag gick kursen: "Jag leter man!".



Jo just det. Det är tur det att jag har min fru Frida, men det kommer bli fasligt tomt i sängen nu när hon fått ner sin egen! Kommer till och med sakna katterna som sitter uppe på din axel och stirrar när du vaknar.



Ska försöka planera en visit. Då kanske vi kan åka till tierp också? Vill ju se bebe och hästar och allt vad det är.



ps. måste kolla upp m magasin nere på macken på lunchen!

Annika hade följande att tillägga:

Vi håller på och planerar för att komma upp den 4:e mars och stanna över helgen. Du kanske kan lyckas pricka in din visit då!? Kramen!

2011-02-17 @ 21:02:13
URL: http://s-a-g-a.blogspot.com
Hanna hade följande att tillägga:

Får kolla om jag är ledig! Det vore mycket trevligt :)

2011-02-17 @ 21:16:23
URL: http://rya.blogg.se/
Anne hade följande att tillägga:

Ja, gör det!!!!

2011-02-18 @ 04:53:28

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback