Träning

Så, efter lite tekniska problem hemma igår (internätet från stenåldern) så är nu äntligen filmen uppladdad. Då kan ni alla i alla fall få ett hum om söndagen som var. Det var strålande väder och Sessan var fantastiskt duktig. Helt sjukt egentligen hur duktig hon är (jag svävade runt som på moln i säkert ett dygn efter upplevelsen). Det var första terrängträningen och fjärde gången vi hoppade uppsuttet och hon stannade inte en enda gång. Tvivlar på att det är jag som lyckats uppfostra och rida in denna häst. Ibland ska man ha lite tur. I måndags fick hon bara ta igen sig och igår var vi ute på en skogpromenad. Idag blir det galoppträning borta vid FRA-rakan. Vårvädret som varit nu de senaste dagarna har också de varit underbart - som mycket den senaste tiden. För att inte tala om maten i lördags. Årets första nässelsoppa med ägghalvor till förrätt  och kalvryggstek med hemgjorda chévrekroketter och örtfärskost. Det hela avslutades med mammas hemgjorda citronfromage och fruktsallad. Det var mor som firades. Och vilken matfest det blev. 

What more? Igår var jag ledig från samtrans så jag började morgonen med mjölk på Lovön och skötsel av div djur. Det gick rätt smärtfritt med tanke på att jag hade en slav. Praktikanten Oskar. Vi hann till och med mocka ut lite skit. Klockan tio var det tandläkartid. Jag hade inga hål. Jag upprepar - INGA HÅL. Hur stor var sannolikheten för det? Men tandhygienisten lät mig känna på livet och misshandlade mig rejält innan jag fick gå hem. Idag känner jag mig dock väldigt fin i munnen. Efter tandläkaren slöade jag lite innan jag gjorde ordning i stallet och tog en promenad med Sessan. Precis när jag var på väg att åka hem stannade mor mig i dörren. Tvillingfödsel. En av kalvarna låg baklänges så det var bara att hugga in. Totalt kaos i stallet. Med hästar och Siri, en skrikande Elmer. Blödande navelsträngar och en hysterisk ko. Men vi fick ut en dyngsur levande andrakalv. Vi lämnade de tre åt sitt öde och jag - något slemmigare - kunde ta mig hem där jag diskade och åt middag. 

Idag skiner inte solen men ett milt vårregn kan vara rätt skönt det med. Jag promenerade fem kilometer i morse, gick förbi mackeriet och åt min frukost där. Skön start på dagen.

  

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Cesse hade följande att tillägga:

Vilken duktig häst du har! Härlig film, nästan så att jag (som är rädd för att hoppa)blir sugen på att hoppa!



Såg riktigt mysigt ut!

KRAM

Anne hade följande att tillägga:

Ska titta nu! Längtar skitmycket efter dig!!!Kramar <3

2011-04-20 @ 16:10:30
Anne hade följande att tillägga:

Vad sjutton! Jag vill inte tycka att det ser så mysigt ut, så att jag, som är rädd för hästar nästan blir sugen på att prova på att ( om inte hoppa, så i alla fall att ) rida....men så himla kul ser det ut! Det blir en varningsetikett på den här filmen!!! Bra filmat Frida! Och Bra ridet Hanna! Kramar på er.

2011-04-20 @ 16:18:01
Annika hade följande att tillägga:

Helt enkelt underbart! Förstår din eufori :)

Pojarna hälsar förresten! De va för å börja med förvånade över att du red, tydligen inget de hade ngn aning om :P Och för de andra tkr de att du e skithäftig! Och de undrade oxå om man kan göra så där med deras ängla, vilket ja tyckte va riktigt kul å höra. Hoppas du har haft en bra dag idag! Och som sagt, tack för titten! :) puss puss!

2011-04-20 @ 18:58:52
URL: http://s-a-g-a.blogspot.com
Annika hade följande att tillägga:

pojkarna ;) glömde ju säga att; ja, va e väl ett liv på landet. Det kan ju va urtråkigt, ååhå dötrist eller, eller.. ..eller alldeles underbart! Skönt på ngt sätt i stort sätt hela tiden :)

2011-04-20 @ 21:44:04
URL: http://s-a-g-a.blogspot.com

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback