Olyckligt kär i kärleken.

Ursäkter. Det finns dåliga, och sen finns det mindre dåliga, men bra ursäkter? Njae, ingenting jag framhåller. Känner jag mig inte upplagt för att skriva något här, bör jag inte skriva något här. Det är som att försöka skita när man inte är bajsnödig. Krystat och slöseri av tid. Men ibland kan jag känna ett slags tvång, som när jag inte har skitit på flera dagar .. för intimt? Vi lämnar de metaforerna där. 
Jag har varit hemma i helgen. Tanken var att träffa bror. Min rara söta lillebror, som jag inte träffat sedan mars (?). Det blev inget med det. Lillebror var inte hemma, och fanns ingenstans att finna. Så vad gör man då? 
Jo man åker och simmar med mor och syster (aka. den gravida sälen) och så går man på skansen med systerbarn och far. Jag har haft en kanonhelg. Jag har drömt massa bisarra saker också. Jag drömmer alltid bisarra saker när jag spenderar sömntimmarna i soffan. 
Det var skönt att simma, även om den halvljumna toasten jag tryckt i mig strax innan gled upp och ner i strupen och förorsakade kramp i diafragman. Jag gick och rapade upp den där jävla mackan halva dagen. Den hade inte smakat gott. Jag tror den smakade strumpludd och fotsvamp. Men jag är inte säker. Note: Köp inte toasten på åkeshov. 

Idag var jag på skansen. Jag kan inte minnas att jag varit på skansen. Men det är klart jag varit på skansen. Jag kan bara inte minnas det. Ännu ett säkert tecken på mitt ofrivilliga åldrande. Jag med barn och far. De där barnen är galna - som barn mest är i den där åldern - men jag får ibland för mig att de är snäppet värre än andra barn. Lantungar leker inte vackert, de är galna. H U V U D V Ä R K på vägen upp till vallby igen. 
Men det var trevligt på skansen. Jag såg älgkalvar och renar = Hanna nöjd. Förutom min gnu och min tapir och min miniflodhäst och mitt bältdjur måste jag ha en ren och en älg i min samling - när jag blir miljonär. Renar har så söta fötter och älgar så gosiga mular. JA JUST! Ett marsvin måste jag också ha. Mest för att de är så provocerande. Exakt vad är ett marsvin? VAD? Och vad är deras agenda? Vad vill dom? Som sagt; provocerande. 

I morgon är det ny vecka i skolan. Studiebesök står på schemat. Det ska bli kul. Jag är en vetgirig student. Och jag äger numera världens snyggaste väska som jag fick i arlas monster på Eco now 2010. Den är, vad säger man, flätad (?) av mjölktetrapack förpackningar. Hur snygg som helst. De lottade ut sådana men jag fick en alldeles utan att behöva svara på (dumma) frågor. Jag är ju trots allt en vandrande reklampelare. Lite sponsorersättning ska man väl ha? 
Just det. Jag var på Eco Now 2010. Och där provkörde jag en elmoped. Jag MÅSTE ha en elmoped. Måste bara börja jobba dubbla skift på gatan så. 

Det är mycket jag vill och måste just nu. So much to do. So little time. 

Mest idag har jag faktiskt njutit av det underbara vädret. 
Nu ska Hanna sova på tvären. 



Good song. Har för förstå gången börjat uppskatta Robyn som faktiskt är en ganska grym artist.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

lantungar e inte som andra barn, det e bara att konstatera :) varken du eller ja eller de andra <3



ps: kanske blir det ngt liknande robyn har i frisyrväg nästa gång ja tar mig till frisören..

Hanna hade följande att tillägga:

Jag säger detsamma. På alla plan. Fast blond blir jag inte.

2010-09-06 @ 22:47:38
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback