Fertil igen.

Det är åter igen hög tid att skriva något. Planeterna har inte stannat sedan sist men min värld är omvälvd. Jag sitter på golvet i en saccosäck med min pajade laptop i ett vinrött-mjukisbyxklätt knä. Förmiddagen har spenderats på SLU i mina nya klass - Husdjurs Agronom. Jag var ett i högsta grad förvirrat flickobarn idag eftersom en trevlig kvinna ringt igår och frågade om jag ville hoppa över till agronomlinjen från bio-miljö och inte givit mig någon information om vart jag skulle och så vidare. Som tur är, är jag inte tappad bakom vagnen och lyckades ganska smärtfritt söka upp klassrummet. Loftets hörsal. Lite surrealistiskt är det att vara i de här lokalerna under seriösa förhållanden. Jag har varit i SLU's lokaler under andra omständigheter - och vi kan lämna det där. 

Nu satt jag som en nyfödd kalv indränkt i ett slemmigt lakan av förtvivlan och oordning i hörsalen och försökte koppla ihop den kvinnliga lärarens repetition av talföljder och ekvationer och polynomer med vad jag faktiskt lärt mig sist jag räknade matematik år 2007. Tjugohundrasju var det. Tre och ett halvt år sedan. Jag har verkligen blivit gammal och det märks även i de här startveckorna med "småttingförnedring". Jag finner mig själv i känslan: "Been there done that". Berga osv. Känns som att jag fick min beskärda del av det galna studentlivet där. 

Ja. Det är lite ensamt i det här enorma huset. Dofter från förr dröjer kvar. Men det är ett gott alternativ tillsvidare. Jag har varit en duktig student och lagat linssoppa och äter havregrynsgröt till frukost även om det var lite svårt att få i sig den i morse efter att jag trampat mig rejält svettig på crosstrainern innan. 

JAG BLIR VANSINNIG PÅ ALLA J*VLA FLUGOR SOM SKALL ENVISAS MED ATT PROMENERA PÅ MIG!

Nu ska jag göra mig en kopp te och räkna matte. Bäst att inte börja terminen med att hamna efter. Jag behöver repetitionen. Kan hända att jag tar mig till puben ikväll och är lite social. 

Detta var en snurrig sammanfattning av vad som hänt sedan det förgyllda ekoollonet. Och inte alls så mycket sammanfattning utan mest olika händelser mest tagna ur den begynnande höstluften. Ikväll kanske jag skriver något mer, ja om jag inte skulle bli radikal och få för mig att träffa människor - eremit som jag är. 

Ät en hel form kladdkaka och känn dig äcklig.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback