Första veckan.

I was a fool

Hanna Rydström, det är jag. En helt vanlig tjej. Inte super-modell-snygg. Inte Carolina-klüft-vältränad. Inte Milla- Jovovich-smal. Inte Albert-Einstein-smart. Absolut ingen Kim-Peek-savant. Inte nämnvärt socialt begåvad. Men egentligen, vem bryr sig? Jag antar att det är jag som bryr mig eftersom jag vill vara perfekt. Men alla krav, de kväver mig. Så jag struntar i det. Jag släpper kassen mitt i rusningstrafiken. Låter alla måsten och påtvingade perfekta självbilder köras över. 

Min första vecka som förmodligen kommer agera mall för de närmaste årets veckor har snart passerat. Jag har börjat bli en mästare i planer. Planerar min dag, min resväg, allt in i minsta detalj. Charles Ingvar Jönsson kan slänga sig i väggen. Det kommer bli mycket cyklande och mycket bussbyten och mycket hattifnattande upp och ner i granens topp. Jag uppskattar det på sätt och vis, att vara sysselsatt. Biverkningar: apati, stress, frånvaro av sinnesnärvaro. 

Dagens Schema. 
  • 10.00 - Gränsla psykeln till Knutby.
  • 10.55 - Kliva på bussen till Uppsala (Nej det tar inte 55 min att trampa till Knutby men just idag behöver jag lite marginal eftersom jag ska gömma cykeln)
  • 11.50 Framme i Uppsala.
  • Promenera till Kvarnen - Posta, handla rostbiff.
  • 12.30 (senast) - Står och funderar på vad portkoden till farliga Daniels dörr kan vara
  • 13.00 - Mätt i magen på väg till Sälen.
  • X antal timmar i bil.
  • Kväll (tid okänd) - Sova på hotell.

Ja det blir nog bra. 
Jag känner mig inte ett dugg utvilad. Drömde helt galet virriga drömmar i natt. Kick ass/Ronja Rövardotter/Törnrosa/ Femte elementet - style. Det var ett virrvarr av människor som kommit och gått i mitt liv. Och glassplitter och pistoler och ingen som helst verklighetsanknytning. Vaknade helt utmattad klockan sex och tänkte att det fick vara nog. Vandrade av och ann ett tag bredvid sängen innan jag kröp ner igen och kunde sova en hel timma ostörd. 

Det ser ut att bli en fin dag. Solen skiner och när solen ler med varma strålar mot gryende hösthud kan jag inte annat än att le. 

Jag är tillbaka på lördag. Planen då är att ta sig till Drottningholm och hämta lite post. Min Biometribok har fått åka lite för långt. Eftersändning är inte alltid skiten. På Söndag ska jag rida lilltjejen - Sessan - och ingen annan. Nej, jag är inte lesbisk, även om jag verkar ge intrycket av det allt för ofta. Jag ger även intrycket av att vara gravid ... (?)
Jag har gått i celibat, skapat mitt eget Nunnekloster här ute på landsbyggden - är jag gravid är det Gud som befruktat mig.

Nu ska jag spränga lite digitala gubbar i luften.
DAGENS ORD: Rammelbuljong (vard.) stryk

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

Varken Milla, Klüft, Einstein eller Peek är i närheten av vad du är heller. Så luta dig tillbaka och försök förstå att dina styrkor i den unika kombinationen är vad som gör dig till en exceptionell människa.



Perfektion är beroende av definition. En mouche kan vara en del av en definition. Så tycker i alla fall jag. :)

2010-09-24 @ 20:45:39
H hade följande att tillägga:

Så sitter jag här, med ett leende på läpparna och en värmade känsla i kroppen.

Vem kan ha varit så snäll?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback