Wonderful life <3



Står du på toppen av Mount Everest finns det bara en väg och det är ner, om du vill behålla båda fötterna på jorden så klart. Jag måste varit högre upp och svävat, men det var länge sedan nu. Jag har en bit kvar till Marieanergraven. Ligger du på botten av det djupaste av hav finns det bara en väg och det är upp. Har jag tur hinner jag inte hela vägen ner. 

Don't let go.

Anekdot; Marieanergraven är djupare än vad Mount Everest är högt.
Det kan ju i sammanhanget vara uttryck för att du aldrig kan bli lika glad som det går att vara ledsen. (?).
Intressant. 

Och om vi ska dra ett streck över allt prat om känslor. Vem fan är intresserad av sådant i alla fall? Slöseri av tid. Ju mer jag tänker på det, desto mer hållbart känns mitt resonemang.  
Känslor = tidsförödande. 
Jag och mitt likgiltiga jag mår bäst. Jag och likgiltigheten i en glaskula. Hand i hand. Här skall det då fasiken inte rivas några murar. Ett streck var det. 

Vad är klockan? Tio över tolv? Jag skall ju upp om mindre än fem timmar. Jag är förvisso ledig från skolplikten i morgon, men upptagen som jag är betungas jag av andra moraliska tvång och åligganden.

Jag lider av omåttlig utmattning.
Så om man skulle bädda ner sig under dubbla lager bolster? Slå på ett avsnitt House och låta John göra sitt med grus i mina sedan veckor tillbaka rödsprängda.
Fast sen. Jag skulle kunna sitta här och glo. Klentroget granska mig själv.
Herre min(a) skapare (mor och far).
Jag får det att låta som att det skulle vara synd om mig. Jag virrar inte omkring i depressioners snåriga skogar. Jag mår lika bra som en burk med surströmming. Sur (som i rutten?) och glad att snart få öppnas och sprida olust omkring mig. Ähm. 
Jag mår bra. Psykiskt. Fysiskt? Försöker knäcka den nöten. 

Så, planerna för i morgon. Snabb repetition av ladugården. Funderingar på att springa till Knutby. Stall. Cykla hem. Plugga. Ladugården. Guida Anna Linnea. Montera högtalarna i gymmet. Dansa järnet! Sova. 
Nu springer någon ute i allrummet. Förbannade spöken. 

God natt. 

I'm hooked on you I need a fix I can't take it Just one more hit I promise I can deal with it I'll handle it, quit it Just one more time Then that's it Just a little bit more to get me through this

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

mamma hade följande att tillägga:

det är inte sant att man inte kan bli lika glad som det går att vara ledsen.dock,vid ingen av ytterligheterna har man fötterna på jorden, det har man bara i markplanet så att säga.Ytterligheterna är galenskap bara. I Marieanergraven finns en botten, men på Mount Everest finns det inte det, only sky is the limit.Lycka och glädje är fritt flygande och därmed mer momentana känslor som är svårare att hålla fast,man går sällan och är LYCKLIG 24 timmar om dygnet,det finns så många andra känslor som lägger sig i och lätt kommer emellan. Då är det lättare att gräva ned sig i olycka.

2010-10-17 @ 07:55:07
mamma hade följande att tillägga:

2010-10-17 @ 07:57:43
hanna hade följande att tillägga:

Just det där om att "the sky is the limit", slig mig när jag stod och mjölkade i söndags. Tänkte att jag borde gå in och skriva till lite :)


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback