Distansera

Så kändes inte längre de där två och ett halvt åren så bortkastade. Jag blev här om dagen erbjuden att låna Jigglys dator, eftersom den mest står och samlar damm bakom en högtalare här. Sagt och gjort. Åkte till Alina Systems, köpte en ny 1tb hårddisk, rev ur Jigglys fem hårddiskar, satte in min egen och installerade win7. Och sen har allt flutit på. Allt fungerar och här sitter en annan och låter fingrarna dansa över tangentbordet. The feeling the feeling. Känner mig inte så förbannat oduglig när jag lyckats med det här. 
Nu har jag vunnit lite tid till att spara pengar så att jag kan köpa en lite bättre dator. Ska när jag får tid försöka få ur alla filer som ligger på hårddisken på den döda datorn. Sedan ska jag ha likbål.

Det är en näst intill euforisk känsla att sitta framför datorn igen. Möjligheterna! Jag känner mig som en heroinist som just fått sig ett skjut. Datorn är min bästa vän här.
Okej, nu börjar jag låta en smula läskig.

Helgen bjuder på plugg. På torsdag är det tenta i Biologisk matematik och statistik. I morgon har jag stallet också. Blir till att cykla fyra mil eller sitta i stallet och räkna. Kanske bäst att räkna i stallet så jag inte får för mig något dumt här hemma. Typ baka en kladdkaka, typ hångla med dumburken. Det finns ju alltid så mycket annat roligt att hitta på än att räkna. Till och med att vika tvätt och skura toalettstolen med en tandborste kan många gånger kännas mer frästande. Undrar varför?

Nu ska jag äta middag i form av sur fil och äppelmos. Roligare än så blir det inte. Budjet = snäv.
Enjoy life for fuck sake.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

Öh.. Vahettere... Jag är ju fruktansvärt glad att du hittade en mening med de där två och ett halvt åren i alla fall.

2010-10-29 @ 23:35:00
Anonym hade följande att tillägga:

Så bra. Jag med.

2010-10-30 @ 06:14:11
mamma hade följande att tillägga:

Nej just det inget ont som inte också har något lite gott med sig, som man säger.

2010-10-30 @ 15:49:59
Jiggly hade följande att tillägga:

Haha vafaaan...

2010-10-30 @ 17:48:17
Hanna hade följande att tillägga:

Haha!

2010-10-30 @ 17:51:30
Hanna hade följande att tillägga:

Nu ska vi inte slå under bältet tycker jag!

2010-10-30 @ 17:56:27

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback