Deg under naglarna.

Sveda och värk är vad som infinner sig när man tror sig ha gjort något nyttigt. Jävlar i mig vilken träningsvärk jag har i ovansida lår nu. Jag har ju joggat och tränat en del, men det är tydligen inte förrän jag springer en mil som jag ska känna av det. Ja, träningen. Jag har tydligen tränat för lite, eller för klent.

Ikväll blir det paj för gratissvampen jag plockade på mig i söndags. Ett knyte deg ligger och ligger till sig i kylskåpet medan jag sitter här och kletar ner tangentbordet. 
Dagen har varit givande. Intressant. 
"Välkomna till verkligheten", var välkomstfrasen som mötte oss när vi klev av bussen på Springsta Säteri i Västerås. Ekologiskt äggproducent. Verkligheten var det ja. Verkligheten innebär krasst sagt industrialiserat. Det är ju så det är nu för tiden. Men jag tänker inte lägga mer vikt i det just nu. Det tar bara fram sidor hos mig själv som jag inte ännu är helt bekväm med. Ingen annan för den delen heller.

Hur som helst. Cyklade till Knutby i morse. Uppfriskade som bara attan i snålblåst och höstrusk. Tog därefter bussen till stallet där jag longerade hästkräket som faktiskt uppförde sig riktigt fint. I morgon hade jag tänkt rida om det inte tänker fortsätta blåsa vindar á la Gudrun. Sedan tog jag bussen till stan och sprang ut till Ultuna. Det var tungt, i benen. Men jag kämpade och en dryg halvtimma senare var jag framme. Slängde in kyklinggrytan (som Anne generöst nog skänkt mig och som var väldigt god) i micron och gick till bussen, som just tog oss på studiebesök. Efter studiebesöket var det buss till knutby och cykel sista biten hem. 
Så, här sitter jag nu. Nöjd med dagen som varit och mumsar förhoppningsvis på lite Champinjonpaj inom en timma till räknandet av logaritmer och expinentialfunktioner. 

Dagens bittra kommentar: Tillbaka i glaskulan.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback