Helvetet är varmt men här är det kallt.

Borde skriva något. 

Det är vackert ute. Så mycket snö så att det nästan är lite jobbigt att ta sig fram (Snön på balkongen mäter 80 cm, hoppas den inte ger vika). - 17 grader celsius visar termometern. Jag var tvungen att ta till mina snöskovlaregenskaper när jag någon gång efter nitton klev av bussen i knutby. Min cykel syntes inte under den snö som någon välvillig plogbilsgubbe plogat över den. Stod med snö upp till fittbiten och grävde. Och jo Nanna, man kan säga så ... 
Skönt var det inte, att cykla hem genom den bistra vintern. Vintern avnjutes nästan bäst inomhus, under en filt, framför den öppna spisen med en kopp varm choklad. 
Pulka och snowboard och bastu och alla andra fin-fina vinteraktiviteter är i och för sig mycket trevliga de också men när man står och väntar på bussen eller kör ner i ett dike - med cykeln - för att att väja för en lastbil som kommer i hundra blås på en krokig skogsväg eftersom att det inte går att styra i snön så är det mindre angenämt. Det finns de aktiviteter som helt enkelt inte gör sig så bra på vintern. Cykla tillhör en av dem. 
Klädseln hör till det främsta dilemmat. Hur man än gör så klär man sig fel. Är det minus sjutton grader vill man inte klä sig så att man efter 50 minuter på cykel är blöt som en valross i ösregn för då blir det mycket obehagligt när man slutat cykla. 
Men sen vill man inte heller klä sig för kallt för då är det 50 väldigt kalla och obehagliga minuter på den sönderfrusna sadeln. Min sadel är sönderfrusen. Hård som en djupfrusen limpa. Kall och hård. Inte skönt för underlivet. 

Mina supersköna nya vinterskor, som kostade lite för mycket för min snäva studentbudget, gör ett gott jobb. Har inte frusit ens en uns. 

Ni får inte missuppfatta mig nu. Jag älskar när vintern är som den är nu. Iskall och snöig. Det är så vintern SKA vara. Jag säger bara att ibland är det lite besvärligt.

Jaha, nehej. Plötsligt blev uret runt handleden alldeles för mycket - igen. Ska lyfta mitt feta och dra fötterna efter mig till toaletten för att inte bli urinförgiftad, samt tvätta käften. Jag låter så charmig, jag vet. 

Dagens uppmaning: Njut av det här underbara vintervädret! Om det så skall göras på en sönderfrusen cykelsadel.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback