Traditioner vi för vidare.

Sitter och mumsar i mig mannagrynsgröt och hemmagjord rödavinbärssylt. Gott. Riktigt jävla smaskigt. Promenerar ner för de berömda minnenas gata. Nostalgisk är ordet. Det påminner mig om mormor och morfar. Där fick man allt som oftast mannagrynsgröt med vinbärssylt och hembakat bröd med jordnötssmör på. Även om det var lite läskigt att sova hos mormor och morfar så var det också det mysigaste som fanns. Att krypa ner i de stora sängarna med för mjuka madrasser som man sjönk djupt ner i under ni-vet-sådanadär-tunga-täcken. Gärna tillsammans med en värmeflaska. 

Om jag skulle bli mormor någon gång innan jag dör skall jag bjuda mina barnbarn på mannagrynsgröt och hemmagjord vinbärssylt. För det är grejer det.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback