Vanvett.

Jag funderar skarpt på att gå ur svenska kyrkan även om mina flickdrömmar om att gifta sig i en vacker kyrka en dag då skulle gå i kras. Men jag skäms över Svenska kyrkan. Det kan väl inte undgått någon att vi arrenderar mark från Kyrkan - Stockholms stift (?). De vill kasta ut oss. De vill vårt bästa. Det är bara en liten detalj. De har inget att säga upp arrendet för vilket har lett till långdragna förhandlingar där ingenting har hänt.
Ska man förhandla måste man ha en advokat och advokater är inte gratis. Jag vet hur mycket vi lagt ut i pengar till advokaten och vi har inte den dyraste killen i branschen. Det har kyrkan, typ. Och vem är det som finansierar kyrkan? Jo gott folk, det är vi skattebetalare.
Så till den säck som skall knyta detta samman. Jag vill gå ur Svenska kyrkan eftersom jag inte vill stödja en verksamhet som är ute efter att driva bort oss här från Lovön med mina surt förvärvade pengar. Jag vet inte om någon i Sverige tycker att det är de kyrkoskatten skall gå till?
En svindyr advokat som försöker göra vårt liv till ett helvete? Nej tack.
Kyrkan är väl inte kända för att vara så populära genom tiderna. Avlatsbrev och bränna "häxor" är inte beundransvärt. Så vem är förvånad?
UTURKYRKAN nästa.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Nanna hade följande att tillägga:

Jag går ur med dig, så kan vi gifta oss på Lovö när ni vunnit mot idiotkyrkan ;)



alternativt i Arjeplog

sandra kusin hade följande att tillägga:

jag har redan gått ur kyrkan.. är redan gift och tycker det de håller med mot er är skam..

2010-05-27 @ 21:31:08

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback