Igår.

Snart gifter de sig. 
Vet inte om jag är helt uppsnurrad över det för att jag är i Japan och känner mig löjligt Svensk här borta eller vad det är. Annars brukar jag ju inte vara så mycket för kommersiella jippon.
Jag sitter här och väntar på att Det kungliga bröllopet på Svtplay ska dra igång vilken minut som helst. 

Tänkte då passa på att dra en kort resumé för gårdagen. 
Jag tror jag inte haft så roligt någon dag som igår under hela min Japanvistelse.
Jag tog den turkosa järnkusen till das supermarket och köpte KIRIN med citronsmak som jag så vänligt blivit tipsad om. Jag trodde det var läsk. Jag vet inte vad jag trodde. Men läsk var det inte. 
Det smakade som ramlösa med citronsmak. Med undantag för den närvarande alkoholhalten på sex alternativ åtta procent. Det smakade dock inte alkohol. Ingenstans. 
Och jag, mitt goda folk, skall få tala om för er att det är TUR att de inte säljer den där spritspetsade ramlösan i Sverige. Jag och med det halva Sveriges befolkning hade med största sannolikhet varit vardagsalkoholister. 

Me

Det var surrealistiskt. Okej, nu måste jag avbryta mig själv. Jag kan pågrundavupphovsrätten(?) inte få se det förbannade jävla bröllopet eftersom jag inte är i Sverige. Och vi hade internet för att?
Får väl se vad radion kan erbjuda mig. Eller Nyhetskanalen kanske. Humpf.

I alla fall. 
Där cyklade jag, lätt berusad i ett kvavt Japan. Fnittrade hela vägen hem. Förlåt mig mor. Jag har syndat. Det släppte dock ganska mycket av mina spänningar som jag haft. Ensamheten och så vidare och så vidare. Sjukt kul dag hade jag i alla fall. Två gånger var jag in till "stan". Andra gången var jag inte bara inne på en "Drug store", utan en SUPER drug store. Där du kunde köpa allt från plåster till kakor och strumpor och öl så klart.

SUUUUUUUUPER

Och så kom en annan wwoofer hit. Han verkar inte ha alla hästar hemma. Inte heller han kan engelska. Hah.

Idag har jag rensat ogräs. slagit upp regnskydd till tomaterna. Planterat gurkplantor och satt upp stöd som de kan ha sedan när de växt på sig lite. Sedan har jag ridit också. Det går framåt. Lite annat smått och gott hans det också med. Det har varit en lång dag. Men en bra dag. 

Regnskydd

Japanerna här har ingen vidare känsla för "grovfoderhantering". Sachan hade försökt bygga något av bambu. Ett hus som skulle täckas med plast där man kunde lägga gräset så att det inte regnade på det. Jätte-fin-idé. Men för det första. Det var det klenaste bygget jag sett. Vi (jag, Aniki och den andra wwoofern) fick bygga om hela alltet. Det blev väl sådär men det håller i alla fall ett tag till. Och för det andra. De lägger inte in torkat gräs, utan de bara häver in nyslaget fuktigt gräs i plasttältet och låter det ligga där och typ ruttna. Jag fattar ingenting. Får väl ha ett snack med dem angående det också. Getterna och hästen är väl inte jätte sugna på dåligt gräs. 
Gud, vad tänker de med?
Och nej, mögligt gräs fungerar inte som penicillin. Den vägen har vi redan gått en gång. 

Hmm. Jag det ser ut som att jag får lyssna på radio ..

Ha det bra Sverige.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback