Mätt.

Jag har just tryckt i mig alldeles för mycket mat för mitt eget bästa. Men det var ju så gott. *Deee eee goooott*. Hanna har bjudit Japanerna på böttkullar och motatispos. Och de gillade det! Kenya blev helt lyrisk, gav tummen upp och tyckte speciellt att såsen var god. Jag kan inte annat än att hålla med. Det blev mycket lyckat. De tog flera gånger, med ett men. De åts med ris till (vid sidan om, de åt alltså både ris och mos). De är ju trots att japaner, som Suggachi uttryckte sig.
Det var gott med lite Svensk husmanskost. Lingonsylt fattades så klart, men det gjorde inte så mycket. Och jag måste passa på att tacka Christian-med-Sara för sitt försök att få det skickat hit från ett IKEA här i Japan. 

TJÖTT!

Efter middagen blev det ett jävla kacklande. Taiki skulle klippas. Jag var snabb med att säga att han borde klippa mohikanfrilla. Och de nappade på det direkt. Barnen blev som vilda. Och de virade in Taiki i plastpåsar och slängde ut honom på en stol. Aniki med klippmaskinen i högsta hugg. Mycket roligt! Och mycket snyggt. Även om maskinen var så slö att de i princip slet av håret från pojkens huvud. 

Taiki

Det blev inget kubbspelande idag. På tok för varmt. Men i morgon klockkan 08.00 är det turnering för hela slanten. Sedan skall barnen iväg på annat. Det ska bli kul. Och kameran skall fram. 

Enjoy.






Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback