Hejja Sverige!

Igår ösregnade det hela dagen men idag verkar solen skina. Det gjorde egentligen detsamma att det regnade för i mitt hjärta är det alltid sol. Eller nått.
Nej men det var skönt med regn. Det var varmt i luften och regnet friskade upp. När jag var ute och sprang - och jävlar i min själ vilka jobbiga uppförsbackar det finns här - så såg jag dimma stiga upp i dalarna mellan de trädbeklädda kullarna (eller bergen, jag har inte förstått vad det är ännu). Mycket vackert. Det är svårt att fånga det på kort. För övrigt så var det mycket skönt att springa. Det var första gången sedan operationen och jag kände mig ändå inte så kass. Foten var det ingen fara med heller. 

Igår hade barnen som är bosatta här någon typ av skolturnering. Micchi spelade tennis. Han blev utslagen efter andra matchen - inte helt nöjd - eftersom han inte ville komma och möta oss efteråt, så vi åkte.
Innan vi åkte och kollade på Kenyas och Taitis fotbollsmatch stannade vi till vid en restaurang för att äta. Kinesisk mat i Japan. Den var inte helt lika dan som den kinesiska mat som serveras i Sverige, men inte allt för långt ifrån. Det var bambuskott och alldeles förmycket soja. Skillnaden. De kom in med ett BERG av mat. Jag mådde illa resten av dagen eftersom jag tryckte i mig allt. 780 yen för ett berg av mat. 

Efter mat drog vi iväg till fotbollsmatchen. Stackars Taiti tror jag inte ens kom in på planen. Han satt på bänken hela matchen. Kul. Kenya bytte av en liten kille två gånger, men var inte inne mer än halva matchen. Kenyas och Taitis lag vann, även om ingen av dem brydde sig när deras lag vann. Hmm.

Det var intressant att komma ut och se lite andra delar av landet. Vi åkte genom ett annat samhälle och till en annan naturskola som hade gamla japanska hus och fantastisk skog. Jag var mest intresserad av utsikten även om det var roligt att se när barnen spelade och tränarna gastade på japanska. Jag skrattade lite för mig själv faktiskt. 

Idag ska jag försöka mig på att bygga det där kubbspelet efter städandet. Och träna hästen. 

Och jag just. Idag är det Sveriges nationaldag. Grattis Sverige. 

Your faith has to be greater then your fear.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback