Bambu.

Bambu är inte att leka med. Jag har röjt bambu. I Sverige röjer man björk och annat smått och gott som brännässlor och aspsly. I Japan röjer man Bambu och några växter som snurrar sig runt andra växter. Ett jävla helvete ska jag säga. Arbetssäkerheten = noll. Röjsåg i en nedförsbacke full med sly. Det skall tilläggas att när man röjt av bambun blir där små sylvassa bambustubbar som sticker upp. Mina ben blöder. ÖVER ALLT!
Jag är måttligt trött nu. I rygg och axlar. Men de tär skönt att känna att man lever. I morgon är det en månad kvar till min födelsedag.
Förra året önskade jag mig bara en sak, men jag blev av med den. Det sög. Anyway. I år önskar jag mig samma sak. Men det kommer jag AAALDRIG få. Men det hade varit awesome.
Undrar vad det bjuds till middag. Till lunch var det nudelsoppa. Mycket tasty. 

Ja, här sitter jag och skriver till utsikten av risfält och en japansk blomstrande trädgård, tusentals mil hemifrån. 

Hehe. Idag fick häste Choko komma ut i en hage - hör och häpna - och den lilla hästen som ser ut som en blandning av Nannas fd. häst Graffe och en islandshäst blev helt utom sig. Vet inte när den rörde på sig sig. 

Hmm .. något som förundrar mig är hur ett land som är så utvecklat tekniskt sett kan vara så efter på ett annat. Jag tänker på att de har kaninungar här och att man inte får ta upp dem för att de är rädda för att mamman inte ska ta hand om dem om de känner lukten av människa. Det var väl typ hundra år sedan djurkunniga i Sverige avskrev att faktumet inte var så. Nåväl, de får tro vad de vill.
Blev bjuden på Japanska sweets idag. De var mycket gott. Mest för att jag inte ätit något sött på dagar och vanligtvis gör det typ dagligen. 

Och så. Den människan jag gillar mest här är helt klart Suggachi. En 26årig tjej som jobbar här. Hon är extremt dålig på att tala engelska men verkar förstå när man pratar. Hon är väldigt snäll och är typ den enda som försöker prata med mig. Hon vill att jag någon dag ska göra Svenks mat - som jag skrev i ett tidigare inlägg. Jag ska väl försöka mig på köttbullar och potatismos. Lingon har de inga här så de missar det som binder ihop maträtten. Men vad fan. De förväntar ju sig inget heller. 

Snårigt

Och en pissig bild från mitt rum.

Rummet mitt.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

Kommer du ihåg vad du sa till mig om praktiken? ;D



Sup dig full!

2010-06-01 @ 19:30:30
Christian med Sara hade följande att tillägga:

När jag var i Portland,OR senast skulle jag göra exakt samma maträtt fast med hela knölar. Fann "lingonberrys" från Felix i affären i kvarteret. Kan finnas på IKEA där. Finns 5st.IKEA i JAPAN. FUNABASHI. SHIN-MISATO,SAITAMA. TSURUHAMA. YOKOHAMA,KOHOKU.och PORT ISLAND,KOBE.(Det måste kanske inte ingå men...

2010-06-01 @ 22:11:10
Hanna hade följande att tillägga:

Till vem sa jag vad på praktiken? Jag är förvirrad! :P


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback