Ännu en dag.

Ännu en dag i Japan har passerat. Nu är det mörkret, jag och grodorna. I Sverige är klockan inte ens 15.00. Förvirrande det där med tidsskillnader. 
Idag har varit en tämligen intressant dag. Alla i huset försvann i princip. Och ensam kvar blev jag med en massa ogräs i trädgården. Jag vet inte hur många timmar jag egentligen spenderade där i landet men det kändes som en halv evighet och det kändes, och känns fortfarande som att jag inte tagit mig någon vart.
Helt igenvuxet. Det såg ju inte så farligt ut vid första anblick. Men den Japanska trädgården förförde mig med sin skönhet. Förblindade mig. Så mycket ogräs. Men jag kom en bra bit. 
Sedan red jag på ponnyn igen. Det är lite kul allt.

Idag fyllde ett av barnen år, Kenya fyllde 14. Och vi åt våfflor med chokladbitar i, serverat med jordgubbsglass och banan. Och det var så gott. Kan inte minnas att jag ätit så god efterrätt i hela mitt liv. anledning. De äter i princip inga sötsaker här. Inte över huvud taget. Så när det väl sker så blir det så gott bara därför. 
Och jag ska säga er, att det var inte bara jag som blev till mig över det faktum att det skulle servera "sweets". Alla blev som galna. Diskade sina tallrikar på nolltid och var snabbt tillbaka för att slänga i sig det lilla goda. Så var det över. Det gick så fort. 

Suggashi och hennes karl. Vad han nu än heter ska gifta sig också. På måndag ska de till något kontor och få papper påskrivna och sen är det gjort. Inte mer dramatiskt än så. I höst när Suggashi fyller år ska de tydligen har själva festen. 

Och så slutligen. Japaner. Hur torftig humor får man ha? 
De asgarvade åt något vid middagen idag. Jag fick det förklarat för mig att det var mig de skrattade åt. Eftersom jag tidigare under dagen hade frågat Suggashi vad hennes hund hette. Bara det att det var inte hennes hund, det var hennes festmans hund. 
Ja. Just det. Jätte kul. Verkligen? Jag förstod ingenting. Jag trodde det var hennes hund men det var det inte? Torftigt är ett väldigt bra och beskrivande ord. 

I morgon är det min lediga dag igen. Ska ut på cykeltur igen hade jag tänkt. Men inte upp till berget för dit ska jag på lördag ändå.

God natt Japan. God dag Sverige.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Anonym hade följande att tillägga:

Vilket äventyr du e ute på :) bra att du passar på! Blir det lite bilder snart?

2010-06-10 @ 17:44:33
Martin hade följande att tillägga:

Sv: Tack för det! Ekologiskt FTW! :)

Hanna hade följande att tillägga:

Det kan tänkas att det blir lite bilder efter dagens utflykter. Jag är ju som sagt "ledig" idag och tänkte ta gamla bettan (cykeln) ut på upptäcktsfärd. Den som lever får se!

2010-06-11 @ 01:28:26
URL: http://rya.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback