Baliidag.

Första dagen här på Bali är över. Och snart även den andra. 
Första dagen checkade jag ut från det hotell jag spenderat natten på. Ett RÄTT uffigt hotell om jag får säga mitt. Jag siktade in mig på AP-inn, som jag fått tips om av Jill som varit här och backpackat. 
Jag visste ju inte riktigt vart det låg. Att det låt relativt nära stranden visste jag, men eftersom jag inte ens visste i vilken riktning stranden låg hjälpte det mig inte så mycket.
Jag såg nog rätt vilsen ut med min stora ryggsäck så det tog typ två sekunder för någon kille med motorcykel att erbjuda mig skjuts. 
Jag gav med mig. Jag ville hitta hotellet och bli av med mina extrakilon på ryggen. Så, utan hjälm, på någon random balikilles motorcykel åkte vi till hotellet. Han frågade några gånger om vägen men efter mindre än tio minuter var vi framme. 
Hotellet såg mycket trevligare ut än det jag spenderat första natten på. Och det var billigare också. Samt att jag fick mer "bekvämligheter" med det priset. Typ, toalettpapper och AC. Mycket uppskattat. 

Den dagen försökte jag bara landa. Psykiskt. Var lite uppstressad och nervös så jag låg bara och solade vid polen och läste den Gröna milen. Vid polen träffade jag en svensk tjej från Stockholm som var här med sin kille. Vi åt middag tillsammans och efter det skiljdes vi åt. Jag slöade lite på rummet (var rätt dåsig efter solandet) och sedan gick jag ut i mörkret bland gatorna och bokade en aktivitet för idag. Ridning. Jag skulle upp tidigt så jag avslutade kvällen med en massage (typ 45 kr för en timma - jag vet man känner sig som en rånare) och sedan gick jag och la mig. Och som den i-landsmänniska jag är kunde jag inte uppskatta AC'n mer!

08.00 idag väntade taxin på mig. Hann precis slänga i mig lite frukost (pannkaka och juice) och sedan bar det av till det ställe där det skulle ridas. Bilen delades med den skummaste familjen. Jag orkar inte ens gå in på vad det var för typ av människor men jag kan ju säga så mycket att alla mina fördomar om amerikanare var riktiga. 

Det var lite som jag hade tänkt mig när jag kom fram. Smala (inte undernärda) hästar. Eftersom jag var den som hade mest erfarenhet så fick jag en egen guide (de andra fick rida i grupp och deras hästar fick ledas) och en något spretig häst. 
Men jag har alltid drömt om att rida längs en strand där vågorna slår höga och utsikten är storslagen. Jag fick förverkliga den drömmen nu. Det var verkligen underbart. På stranden stod ett gäng med baliboskapkalvar. Och som mamma sa, de är verkligen HUR söta som helst. 

Balikalv

Vi stannade till vid en fladdermusgrotta och gick upp på en höjd. Efter det red vi genom en liten stad med typiska Balihus. De är vackra. Även om Bali ger en lite kluven bild. Otroligt vackert och total mayhem. 
Efter staden simmade vi med hästarna genom en flod och galopperade en bit på stranden. Sedan var det över. 

Resten av dagen har jag gått omkring lite här i Kuta som är total turiststad. Turister över allt. Och surfare. Och skräp. Och affärer och massöser. Stranden är ändå rätt vacker. Jag satt där ett tag och blev anfallen av försäljare. 
Sedan bokade jag morgondagens aktivitet. Någon jag också velat prova på. RAFTING. Och det utlovas att man skall få se ett vattenfall. Som jag också velat se. 

Nu ska jag dricka lite mer vatten för jag har en grotesk huvudvärk. Sedan skall jag ut och leta föda och kanske hitta någon rolig att snacka med. 

Har hört att det är varmaste sommaren i Sverige på evigheters evighet. Och här åker jag till BALI?
Det kan få regna i Sverige nu så länge det är lite sommar kvar när jag kommer hem. 

Ses senare krokodil.

Baliritt

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback