Sommarmusik.

Sommar. Jag jobbar i ladugården. Det är sommar för mig. Gå upp tidigt och ta in korna för mjölkning till soluppgången. Det är rogivande att stå där till ljudet av tickande maskiner och kornas stilla mumsande på hö. Fridfullt. Ingen stress. Det tar liksom den tid det tar. 
Jag lyssnar på p3 i ladugården. Och det finns en del låtar de spelar mer än andra och de låtarna blir mina sommarlåtar. Förra året i ladugården blev Miss li - Dancing the whole way home och Elin Ruth Sigvardsson ft. Lars Eriksson - Love mina "sommarlåtar". 
Nu har två låtar börjat bli mina "sommarlåtar" år 2010. Jag har börjat märka ett mönster. Svenskt. Svenska artister. Men kanske är det inte så konstigt eftersom sommar är väldigt "svenskt" för mig. Och nog för många andra med mig. Årets låter (än så länge): Daniel Adams-Ray - Dum av dig och Oskar Linnros - Från och med Du.

De gör mig lite fånigt glad. Där står jag i kobajsiga shorts i ladugården och torkar spenar, vickandes på höfterna mot svettiga komagar, sjungandes för full hals. Kan det bli bättre?
Det är klart, jag är inte längre ute i stora världens spännande vardag och berättar om var dags äventyr. Men ibland räcker en svängig melodi hemma i ladugården. Ibland är det precis allt jag vill ha. För mig. 
Var dag hemma kan också vara ett äventyr. 

Jag har haft besök av ingen mindre än Lovisa. Det har varit fucking awesome. Vi har bakat VÄRLDENS godaste morotskaka och turbosnabb filmjölkslimpa. Sedan har vi mjökat kor. Ridit barbacka båda två på Bella. Sprungit och simmat och gått på Bio. Nu är det lite ensamt igen. Men i morgon vankas det tydligen "tjejkväll" med Sissela&co. Lär ju bli att jag inte går och lägger mig till morgonmjölkningen. Men sedan är det fredag igen och då är jag ledig, ledig, ledig. 

smakprov på Hannas sommarmusik:




Är det inte fantastiskt mysigt att höra syrsorna spela?

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback