Not for free

"Då får du skylla dig själv" .. Sa en för mig främmande man till mig idag. Och sammanfattat sammanfattar det till punkt och pricka det som idag fyllt mig med skam och skjutit hål i min digitala ficka.
Man kör tydligen inte 50 km/h på den 30 sträcka som sträcker sig på ringvägen utanför zinkensdamm. Man ska enligt lagens långa arm aldrig någonsin framföra sitt fordon över just denna hastighet på utmärkta vägpartier.

Så, där stod farbror blå med laserpickan i näven och vinkade in mig på en annan väg. Det äpplet var jävligt surt vill jag lova. Jag försökte så gott jag bara kunde gräva ner mitt skamröda nylle i mina lesbiska händer. Det hjälpte inte. Jag blev inte tolv år gammal och inlåst på toaletten igen, hur hårt jag än blundade.
Men ibland är gud barmhärtig. Hade jag kört ynka 1 km/h fortare hade mitt snart fem år gamla och 13 000 kr dyra körkort varit - ja just det - ett minne blott.

Det är svårt att vara budbilschaufför när man bara får åka pendeltåg. Looser.
Men som sagt. Nära sköt ingen hare. Så med en jävla massa tur i den ofantliga ouppmärksamheten så fick jag en lapp som kvitto på mitt brott och 2800 kr i böter. Tack. Tack Hanna, du vet vad man lägger sparpengarna på!
Det var segt att köra efter det. Hade kört slut på jobb på skeppsbron runt lunch och hade inte ens tjänat in en tiondel för att kunna betala den förbannade fortkörningsboten. Killen i radion tyckte jag kunde äta lunch, som om jag hade råd med det? Bark och löv, rötter och mask är det jag får leva på nu i två månader framöver.

Tom på skeppsbron får jag plock i Rosersberg. Just det - Rosersberg - Sigtuna? Lagom god framkörning. Smakade säkert fiskbullar i buljong. Ueck!
DHL distribution stod på menyn. Och det var ett intressant studiebesök jag åkte på.
En mörk man möter upp mig och undrar vart jag vill köra. Solna eller bromma? Pest eller kolera? Valde Ko lera, Solna alltså. Han rycker en bunt papper ur en annan mans hand och överlåter dem till mig. Han ger mig förslaget att först göra upp en körslinga innan jag börjar slänga in paketen. Did and done. Sen var det bara att börja lasta. Lättare sagt än att försöka dressera en humla till att dyrka upp ett kassaskåp. Där låg paket som om några killar från överskottsbolaget haft firmafest och lekt helahavetstormar och intenuddagolv i en stor sackosäck hängandes från en helikopter och sedan släppt den ner från mount everest. Överallt och totalt kaos. Alla som får något levererat från DHL bör skatta sig lycklig.
Det tog en timma att gräva fram de 20 paket jag skulle ha ur högen och oredan av kartonger. Intressant var ordet.

5 timmar och 10 min på timma. Snart har jag arbetat av boten.
Nu är drömmen om att bli polis förevigt krossad, för den brottsling jag blivit. SKÄMMES!

Ååh, de okomlicerade tonårslivet. Nu minns jag!


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Issa hade följande att tillägga:

I hear you sister. :)


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback