Våldsamt.

Ett intressant iakttagande jag gjorde i London var att Engelsmännen inte tycks ha det vi här i Sverige kallar för; "sunt förnuft". Jag har dragit dessa slutsatser från det faktum att det sitter skyltar överallt, sådant en annan tar för givet. Jag finner det inte fullt nödvändigt att få det förklarat för mig att det KAN vara halt i duschen, eller att det KAN komma hett vatten ur kranen. Var inte det sådant man kunde räkna ut själv?
Det är lika knäppt som att det när man köper en micro står att man inte ska micra katter eller spädbarn. Eller att en plastpåse inte heller är en leksak man trär över huvudet (med tillhörande bild).
Är människor så jävla dumma i huvudet att de måste ha sådana saker berättat för sig i bild och text?

En annan sak som uppmärksammade min annars så välinvanda koma var det faktum att de i Londonland lät allt göras med en aggressiv underton. På flygplatsen utropades det i högtalarna att bagage som lämnats vind för våg inte bara skulle omhändertas utan även FÖRSTÖRAS (WILL BE DESTROYED!!). I Sverige tex omhändertas det så att man sedan kan hämta ut det mot beskrivning.
Sen de varningskyltar som sitter lite här och var:

Danger

Snygg skyllt.
Sen att ALLA försöker köra över dig när du går över gatan, eller försöker skalla sönder busschauffören, det är liksom bara ännu mer grädde på moset.
LOVELY som Chrissetanten skulle sagt ^^

Nu, stall.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

jag hade följande att tillägga:

ja men det är ju helt "lovely" ju ;P

2010-02-01 @ 19:28:54
Issa hade följande att tillägga:

Ja men det låter som ett billigt alternativ! jobbar tyvärr till 1900 hela denna vecka, vad sägs om nästa? slutar 1530 då... Kram

2010-02-02 @ 14:34:02

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback