Hur många gånger har du dött?

Det är få människor som gör mig genuint glad. Hard to impress? Vad jag menar med det uttalandet är att jag kan le åt det människor säger och förvisso bli road, men det är få individer som gör mig lika varm i kroppen av lycka som när någon ramlar så det skramlar och helst gör sig lite illa också. 
Men det finns en sådan människa på skolan. I min klass om jag ska vara riktigt detaljerad. Det är en komplimang. Det är först och främst sättet hon talar på. Och jag menar inte att jag skrattar åt henne. Nej nej, jag skrattar med henne. Jag har träffat några liknande människor i mitt liv och de har alla fått mig att ibland dö lite av skratt. Apropå dö så var det just det. 
En av alla gånger hon uttalat något genialt sa hon att; "Man dör lite varje gång man nyser". Nu kan ju detta låta tämligen blekt, men faktum är att sättet hon säger det på är halva poängen. Halva det roliga. Så det är ingen som fattar hur mycket jag än sitter här framför min skärm och asflabbar. 

Och hur kom jag att tänka på detta nu? Jo jag var på toaletten, som jag är allt som oftast, i synnerhet när det närmar sig sängdags. Så satt jag där och kissade och kom på när vi just hade den där diskussionen om nysningar på skolan. Jag började med att säga att man alltid - utan undantag - stänger ögonen när man nyser, varpå den tredje Hannan i gruppen fortsätter med att om man nyser när man kissar (och här drar vi sambandet, jag sitter på toaletten - kissar .. nyser dock inte men tänker .. (?)) så upphör man med kissandet. Skum iakttagelse vid vägen. Och så kommer det, som en gåva från ovan, den roliga tjejens dödande kommentar; "Man dör lite varje gång man nyser".
Det ser fortfarande inte roligt ut. Men jag kan försäkra er om att det LÄT roligt, då i sitt sammanhang, när HON sa det. Det är klart man dör lite när man nyser. 

Är det bara jag som sitter och tänker väldigt mycket under den knappa minut bakdelen vidrör porslinet? (Ja det är en ring i porsling - alternativt backelit - kallt som fan är det i alla fall).
Vilket för tankarna till promenaden hem från bussen. Det var kallt. Jag tror mina lår frusit av, vilket kan leda till svårigheter i ladugårdsarbetet i morgon. Jag sluddar för jag är trött, för jag skrev tenta i husdjursintroduktion för ett par timmar sedan. Uppknarkad på julmust och twix (gud förbjude) och snickers och kall lasagne. Det hjälpte inte hur mycket socker jag hade cirkulerande i blodomloppet, min motivation till att skriva något som helst vettigt i sista frågan var slut. Jag orkade inte, det var inte kul, så svaret blev där efter. 
Men jag får riktigt gott betyg på den där tentan ändå ska du se. Den var pissenkel. Hah. 

Puss och snusk.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Ullis från din grupp på introkursen i husdjur hade följande att tillägga:

alltså jag tänkte på det där jag sa om att man dör litegrann när man nyser idag när jag läste en artikel i en tidning om en tjej som hade kvävt en nysning och FÅTT EN STROKE! my god! så jag ville bara ge dig tipset att bättre att nysa och dö litegrann än att kväva nysningar och kanske få en stroke :O

2011-06-01 @ 18:17:18

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback