Två veckor kvar.

Är det söndag idag? Mig veterligen skulle det kunna vara vilken dag som helst, vilken månad som helst, vilket år som helst. Jag har tappat uppfattningen om både tid och rum. Solen skiner utanför mitt fönster och tar jag av mig mina hörlurar och lyssnar skulle jag höra fåglar kvittra. Jag skulle kunna vara 14 år gammal och aldrig ha upplevt det jag upplevt de senaste åren. Det skulle kunna vara min födelsedag. Det skulle kunna vara tio år fram i tiden så vitt jag vet. Men nu ligger jag är i min säng och min dator skvallrar om att det är söndagen den femtonde augusti år 2010. Vad är det för en dag? Det kan jag så klart inte säga förrän den är över. 
För det är ju så sant. Dagen är inte över förrän den är över. 
Du kan vakna på helt fel sida. Du kan bryta benet och ligga på akuten hela dagen, och så får du en trisslott och vinner en miljon. Du kan ju inte säkert veta och därför bör man aldrig ropa hej. 

Nej, idag kan bli den bästa dagen i mitt liv. 
Så vitt jag vet. 

Det kan vara skönt för omväxlings skull, att ligga i sin säng hela dagar. Variation förnöjer. Har man opererat höger fot och har vad som förefaller sig vara en stressfraktur i vänster fot rör man sig ogärna även om man hemskt gärna vill. Det du inte har, eller det du inte kan, vill du ha eller kunna. Ibland. 

Det finns en bra sak med att bli tipsad om filmer man inte hört talas om. Frånvaron av förväntningar. Fick tipset om Repo men. Jude Law. Behöver jag egentligen säga så mycket mer än så? I frånvaron av allt vad intimitet heter, i min dvala, i mitt celibat blev det lite svettigt under 111 minuter. 
Han kan få komma hit och lägga kuddar under min fot och mata mig med vindruvor. Borsta mitt hår och sjunga en godnattsaga eller bara prata .. Bittaccent .. dreggel. 
Se filmen. Repo men alltså. Den var över mina obefintliga förväntningar.

Sedan vet jag inte om jag fick tipset om att se The Human Centipede, men det gjorde jag i alla fall. Jag vet inte om jag borde ge tipset till andra att se den. Det var en S J U K film. En mycket sjuk film och jag tror titeln talar för sig i detta fallet. Dessutom var den ganska, eller väldigt mycket, dåligt gjord. Jag fick vibbarna av att någon misslyckad porrfilmsregissör hade lagt erotiken på hyllan och fått lite för fria händer i skapandet av något som skulle liknas vid en skräckfilm? Jag vet inte ja.

Och om jag skall fortsätta i spåret på filmrecensioner står Vampires sucks på tur vid blåsbärssoppbordet. Har du sett Disaster movie, Meet the spartans, Epic movie, ja, då vet du ungefär vad som väntar. Samma regissör, samma tänk. Och det är en av de där filmerna som är så dåliga att de ger ett visst underhåll i sig bara därför. Se den inte på bio, men har du tråkigt och gillar att ladda ner filmer se filmen. 
2 bandagerade fötter av 5 möjliga. 

Jag ligger mest för ankar i min säng. Eller i soffan. Men igår var jag faktiskt på Berga NBG's varannanåriga återträff. Min första. Det var över förväntan. Träffade en del människor man helst inte träffar och en del som jag saknat. Men allt som allt var det en mycket trevlig kväll. SupersnällasilverFriida körde hem mig när festen började dö av. Mycket uppskattat. 
Idag har jag gjort en omgång svartvinbärssylt. Tänkte gå ut och sätta mig i solen snart. Lyssna på lite musik och kanske rita lite. Det var länge sedan. 

Njut. Lev. Le.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback