Trevligt avslut.

Så är ännu en helg snart över. 

Min helg började egentligen redan i torsdags. Stressade lite lagom i ladugården för att hinna med den "tjejkväll" som Sissela lurat mig att hänga med på. Duschade, försökte mig på någon typ av sminkning (skrämde väl mest barn och pensionärer med resultatet) och drog min kos till Fridhemsplan för förfest hemma hos en Annika. Det var nog nästan ett halvår sedan sist jag träffade Sissela och det var ett kärt återseende. Hon såg så mycket gladare ut än hon gjorde sist jag såg henne (av förklarlig anledning). 
Vi drack lite. Och jag blev ganska snart mer än salongsberusad. Jag blev fotbollsrund under fötterna. Klockan tjugotrenågonting tog vi en taxi till norra bantorget där tjejernas kväll skulle hållas.
Det var en klubb full med fulla lesbiska tjejer och lite annat löst folk. Bland annat jag då. 

Jag vet inte hur jag skall beskriva kvällen. 
Den var trevlig. Den gick fort. Plötsligt var klockan tre. Jag hade sedan länge tappat bort mitt sällskap och fann mig själv vandrandes längs Stockholms gator. Skrålandes till spotify i mobilen (spontan reklam). Lyckades vid sankt eriksplan ragga upp en taxi och tog mig enda hem och lite längre. 
Jag somnade. Vaknade vid strömdal och fick be taxichaffisen vända. 
Blarg. Klockan fyra var klockan när jag trillade i säng, vilket var det dummaste jag kunde göra den dagen/natten/tidiga morgonen då jag skulle upp klockan fem och mjölka. Vaknade med ett hysteriskt ryck klockan sju och kastade mig ur sängen. Med, citat, bakfyllan från mordor. 
Jag s k a k a d e av uttorkning, bakfylla, utmattning och näringsbrist. Jag dog när jag kom in. Sov bort halva dagen för att ha en jättetrevlig kväll med Elin och Siri nere vid ett blåsigt prästvik där vi fiskade. 

Jag (och Siri) drog upp fyra och Elin en. Jag fick slå ihjäl dem med en sten eftersom Elin prompt hävdade att gravida kvinnor inte behövde ha ihjäl djur (?). Siri var dock inte sen med att hjälpa till att döda de små liven. 
Efter lite skorp och varmchoklad fika kom Karel och Leo och vi grillade korv och mös med filtar. 

Lördag morgon slängde Elin och Karel in några kalvrackare i transporten och vi drog mot Knutby. Vi lämnade av kalvarna och efter det åkte Elin och Karel med barn till Gävle, på vägen släppte de av mig Hos Micke och Jenny. Jenny med magen. Nu har hon gått över tiden och det kan komma en bebis när som helst. 
Vi hade en riktigt trevlig dag och kväll. Kollade på film och åt onyttigheter. 
Jag gjorde världens godaste soppa och saffranspankaka och sedan var det bara att välja mellan cheesdoodles, cheesballs, cheesrings, chips och godis. Det blev väl en salig blandning där i min buk. 
Sov på mage (en dålig vana jag har börjat med eftersom jag får sjukligt ont i ryggen av det och avdomnade armar) i gästsängen och vaknade runt klockan nio av att ett tåg dundrade förbi utanför fönstret. 
Åt frukost och sedan var det dags att säga hej då. 

När jag kom hem igen gjorde jag mest ingenting innan det var dags att sköta korna. Det gick bra. Att göra ingenting samt att sköta korna. Precis när jag var klar trillade Jill in i ladugården och vi sprang ner till prästvik där vi simmade lite innan vi sprang hem igen. Jill tog cykeln hem igen och vi bestämde oss för att jag skulle cykla till henne och springa efter ladugården i morgon bitti. Jag valde att göra lite styrketräning innan jag blev uppbjuden till middag hos Anders och Nathalie. 
Det var bara det att det inte blev någon middag då Karel kom indundrandes och undrade om inte jag kunde följa med honom till Adelsö för att hämta hem någon halvrutten tacka där ifrån. 

Jag är den gode samariten. 

Så vi åkte fram och tillbaka till Adelsö. Med stanken av rutten vom på vägen hem. 

Trodde att kvällen var som gjord där, när pappa kommer in i mitt rum och sätter guldkant på denna dagen, och jag är inte ens sarkastisk nu. 
Han undrade om jag hade legat i hans och mammas säng. Jag svarade sanningsenligt och sa att jag inte hade gjort något sådant, inte idag. Eller de senaste månaderna för den delen. 
Han tyckte detta var konstigt eftersom någon uppenbarligen hade gjort detta. Och inte bara legat i sängen utan även lagt kuddarna vid fotgaveln och lagt en massa sniglar i sängen. 
Jag fick mig ett gott skratt. Men gåtan förblev olöst. 

Nu är det redan måndag och ny vecka. Enligt klockan och jag borde sedan länge legat och sovit eftersom det är en tidig morgon i morgon. 

Så. God natt.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

annika hade följande att tillägga:

Låter som du har det bra! Och det är ju jätte bra!! Hoppas oxå att det är så, och inte bara som det låter :P Stor kram från Ebbarp


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback