Posthelgblogg.

Ännu en helg då. Det är på helgen det händer. Eller vad brukar man säga? I fredags var det upp lite för tidigt för att det skulle vara bekvämt för att börja dagen med att slita i lite kopattar. Sedan städade jag i mitt rum och duschade för att sedan dra till fam. Sandenskog. 
Jag skulle nämligen hämta upp mina goda vän Lovisa eftersom - så god som hon är - lovat mig att hjälpa till med Trebbe då det vankades 1-års premiering. 
Vi drog först hem till mig och eftersom jag tyckte att det var så fint väder så tvingade jag ut Lovisa med kameran. Jag hade en vision om en alldeles för dyr och rosa klänning och min alldeles för tjocka häst. 
En kvart senare var jag sjukt snygg i den rosa klänningen till stöldgods uppe på min mjuka fåtölj till häst. Och i den begynnande solnedgången lät Lovisa kameran gå varm medan Bella fick springa sig varm på åkern. 

Det blev roliga bilder. 
Döm själva. 
Ett smakprov. 

1

2

3
säker hästhållning.

4
FINFINA HALVHALTER!

5

6

När jag lett tillbaka Bella till hagen satte vi oss i bilen och åkte ut till Trebbe. Med schampoo och snoddar och borstar och allt annat vi kunde tänkas behöva. 
Trebbe var väl så lagom sugen på att bli fångad i hagen. Men det gick och vi lyckades tvätta honom. Knoppa honom och kleta in benen med kyllera (knep för att få vita strumpor vita), utan att han opponerade sig allt för mycket. 
Det första han dock gjorde när vi ställde honom i boxen var att rulla sig och gräva upp den gamla dammiga permanentbedden tills det att allt var i hans man och uppe på hans rygg. Det var bara att svälja ilskan, le och åka därifrån och hoppas på att i alla fall en knopp kunde sitta kvar till morgonen där på. 

Lördag och det var tidig morgon igen. Start kl.09.00 i Enköping. 
Vi kom till stallet och Trebbes alla knoppas satt kvar. Det var bara att skrubba bort lite skit (eftersom Trebbe tyckte att bajsskäck var fint dagen till ära) och rätta till någon snodd. Sedan kom Max och så bar det av. 
Vi kom dit i lagom god tid och utställningen gick jättebra!
Trebbe kunde inte uppfört sig bättre (han kunde fått hålla sin hästkäft dock). 37 poäng och precis utanför klass 1. Igen. Jag tror inte att de vill ge honom högre poäng pga hans framben, som dock blir bättre och bättre ju mer han breddar bogen. Tyckte han visst kunde fått en 8a på traven, men som sagt. 
Jag var nöjd. 
Och Lovisas kommentar på sin första utställning: "Det gick snabbt". Och visst går det snabbt. Flera timmars förberedelse för fem minuter i ringen. 

HEST1

SKRIIIIIIK
Skrik!

Huvud

Efter utställningen var jag och Lovisa inte riktigt säkra på hur vi ville spendera resten av dagen. Det resulterade i total apati i soffan. Innan jag gav mig ut för att springa medan Lovisa låg utslagen i soffan. Halvvägs genom allén började vänster fot (den nyopererade) göra ont. Jag vill inte vara vek och tänkte att det säkert skulle värma ur eftersom det brukar göra det i knäna. Det värme inte ur. Jag sprang ner till rödlyserna och försökte stretcha foten. Kändes som om det inte gjorde någon vidare skillnad så jag började springa tillbaka. Med tilltagande smärta. Halvvägs genom allén från andra hållet gick det knappt att gå på foten längre. 
När jag kom hem var den svullen och varm enda upp till fotleden. Akut inflammation? Ingen aning? Det pajade totalt i alla fall och jag har aldrig varit med om något liknande. 
Kan fortfarande inte belasta den helt och Staffan får sköta ladugården i mitt ställe eftersom jag kan behöva kunna belasta foten till på onsdag. Kryckor och vila. 
JAG ÄR SJUKT RASTLÖS!

På lördag kväll bestämde Lovisa och jag att vi stannade hemma hos mig eftersom Anders bjöd på fest. Jag bakade köttfärspaj och Anders kokade musslor. 
Det var en mycket trevlig kväll. Det värsta blixt och åskovädret jag upplevt i hela mitt liv gav en creepy mysfaktor. 

Jag smög i säng runt ett eftersom min fot började göra outhärdligt ont, Lovisa trillade in runt tre. 

I söndags blev det slödag. Vi bakade världens godaste rulltårta och lät den ätas som efterrätt efter mammas utsökta bondbönsoppa. 

För någon timma sedan körde jag Lovisa till busshållplatsen. 
Ska försöka få något vettigt gjort idag och försöka ha lite sjukgymnasik med foten. 

Låt oss nu alla avnjuta ännu en underbar vecka.


Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

annika hade följande att tillägga:

Grattis! ..eller vad man nu säger, ni e ju iaf en erfarenhet rikare och huvudsaken e ju att du va nöjd efteråt :D Jättefin häst tkr jag :) Bilden längst ner på dig i klänning tyckte ja va väldigt söt, den va helt enkelt lite romantisk på ngt sätt..


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback