No home for young girls.

Jag vill inte verka gnällig eller så men fy fan va less jag blev när jag just fick reda på att lägenheten jag var och kollade på om jag kunde få hyra förra veckan "gavs" till någon annan.
All energi rann som ut i vasken.
Det känns som ett än mer lönlöst projekt att försöka hitta någonstans att bo än att komma in på veterinärlinjen. Finns det verkligen ingen som vill ha mig som inneboende? Eller som vill hyra ut sin etta åt mig? Ingen?
"Ditt mail var jättebra .. " MEN? Vad var det som INTE var bra? Vad gör jag för fel? Jag är inte ens pessimistisk. Men jag är på god väg att gå den vägen igen för då slipper jag bli så förbannat jävla besviken i alla fall.
Men jag tror att en viss stress kan ligga bakom att jag känner som jag gör nu också. Jag börjar plugga om mindre än två veckor och jag orkar verkligen inte pendla. Inte från Stockholm. Inte igen. Det räckte på gymnasiet. Om jag hade bil så visst. Men kommunalt är så drygt. För drygt.

Det löser sig säkert. Men det hade varit skönare om det redan var löst.
Och jobbet fick jag inte heller. Eftersom jag inte visste vart jag bodde eller hur mitt schema ser ut. Bra.
Det är en rätt oskön känsla att sväva i ovisshetens land. I att inte riktigt veta något. Jag till och med .. Nej. Det gör jag inte alls.

Jag ska fortsätta leta lägenhet/rum/boende. Hoppas. Och be.

God natt.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Lovisa hade följande att tillägga:

Krisar det sig och du inte orkar pendla så är du alltid välkommen att bo här hos oss. När som helst, när du vill. :)

Hanna hade följande att tillägga:

Tack :) Det ska jag ha i åtanke.

2010-08-20 @ 09:08:54
URL: http://rya.blogg.se/
san hade följande att tillägga:

Ska du plugga till veterinär på SLU?? Grattis i sådana fall,det är mångas drömmar att komma in där verkligen. Hoppas allt löser sig.

2010-08-20 @ 15:41:39

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback