Apple and cinnamon.

Mitt svampaktiga bandage bär inte doften av sommaräng precis. Och som om det inte vore nog med bättre begagnad hud så är det nu mera även en läcker odör av exkrement. Jag blänger ner på mina blå/gulkamouflerade tår och vill inget mer just nu än att öppna paketet. Jag kan ju ställa mig själv frågan varför detta bandaget skall vara i min väg en halv vecka längre än det förra? 
Ja, jag är otålig som barn på julafton. Men förväntan i blicken och spring i fingrar och ben. Det finns anledningar till varför jag plötsligt blivit mer angelägen än när jag vaknade i morse. Svaret stavas - H ö g t r y c k s t v ä t t. Jag har högtryckstvättat i ladugården och sölade ner fotbollen riktigt ordentligt. Jag kan känna hur surt det är där under nu. Och stygnen skaver. Och jag gnäller. Och om vi ska sluta snacka om den smitthärd som nedre del av mitt högra ben kommit att bli. Sluter jag ögonen ser jag filmer av bakterieodlingar som växer i fast-forward-läge, eller liklarver över ett kadaver i en sommarhage. 

Nu tack.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

annika hade följande att tillägga:

BLÄÄÄ!! Pga av den gångna rötmånaden lyckades du ge mig en väldigt målande bild av din fot å larverna.. Äckligt!! Slit av dig det där bandaget å ta ett fotbad i jodopax :P


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback