I need u att bita me

Mitt tandkött värker. Mitt tandkött är massakerat. Jag har egentligen ingenting emot ett besök hos tandläkaren. Det är ju inte munnen som blöder mest efter ett tandläkarbesök utan snarare plånboken.
Jag vet inte om det varit på tal tidigare men jag var inte ett dugg nervös när det kom till själva ingreppet tills för ett par år sedan då någon uppmärksammade mig om att man använde en riktig spruta - med en riktig kanyl (ve och fasa) - då när bedövningen skall läggas.
Min skräck? Vassa föremål som punkterar svampig vävnad. Min vävnad. Mjukdelar. Mjukdelar(?)! Fasansfullt äckligt ord.
Så idag blundade jag när det kom till bedövandet. Inbillade mig att jag var 5 år gammal igen - innan jag visste det där med sprutor och smärta och krossade hjärtan (eller kommer åtminstone inte ihåg att jag gjorde det) - och stirrade upp på den obligatoriska muminaffischen i taket. Det hänger inte längre någon muminaffisch i tandläkarens rum men jag börjar alltid tänka på mumin när det vankas tandläkartid.
Det hjälpte att blunda. Att tänka på något annat.
Vad som dock oroade mig mer var att vi kom in på ämnen: 26 april är det kört - no more lovö prästgård - Stockholms stift sparkar ut oss med huvudet före - vi kommer bo i rännstenenämnet (hur man nu ens kan komma in på ett ämne när man är hos tandläkaren och har käften full av sugar och borrar och spritade händer och speglar och tänger). Nu var det kanske inte ämnet i sig som oroade mig, utan reaktionen på min tandläkare - Carina. Hon blev upprörd. Jag vet inte om jag vill ha en upprörd tandläkare in min mun samtidigt som hon borrar. Inte undra på att mitt tandkött känns köttigt. 

Säga vad man vill om att gå till tandläkaren och se inkomsten försvinna likt ett hus i en orkan, men jag tror ändå på det, att det är värt pengarna.
Tandlösa kärringar är inte attraktivt. Det räcker fan att man ska bli en klimakteriekärring, få hängpattar, gäddhäng och se ut som ett dragspel i nyllet.
Jag kanske borde pröva colgates nya "antiagetandkräm" (?). Världen skrämmer mig.

Idag har varit en lång dag. Det ska bli skönt att sova.

Jag är knark ...

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback