Reclaim the forest.

Jag sket bokstavligt talat på mig i skogen idag. Här om dagen när jag var ute och red när det hade blivit lite för mörkt satt jag rätt vad det var på världens räddaste häst. Några meter framför oss på vägen travade en svart vålnad. Några kvistar bröts under dess fötter och sen var det tyst. Bara en skugga mellan stammarna. Bella stod som förstenad med undantag för att hennes kropp gungade fram och tillbaka till takten av hennes hjärta som tycktes vara på väg ut ur hennes kropp.
Just i ögonblicket som hon ställde sig på bakbenen och drog runt 180 grader så tänkte jag att det var väldigt bra att jag satt så stadigt där jag satt - barbacka.
Jag lyckades övertala henne att det bara var en älg - som i mina ögon inte var farligare än en ko - som stod i skogen. Jag fick henne att gå förbi älgen, även om hon var mer i luften än på marken.

Men idag var det jag som kanske hade behövt bli övertalad (?). Skymning är perfekt för alla tyskar. Älgar över allt? Red upp i skogen från vägen och Bella blev plötsligt misstänksam där hon gick: "Inte igen" tänkte jag.
Men jo då. 10 meter fram i skogen stod en älg och stirrade: "Fan". Jag drog igång reflexvästen, skrek och viftade med armarna. Jag såg säkert lika dum ut som jag kände mig, så jag lade ner mina försök till att skrämma iväg älgen som inte såg ett dugg imponerad ut. Stängde av västen och red fram. Bella verkade dock inte ett dugg denna gången. När jag kommit älgen ganska nära la den benen på ryggen och travade iväg en bit.
Men så, när jag red förbi bakom dem vänder den sig om och kommer travande mot oss.
AAAAH! Bättre fly än illa fäkta tänkte jag och vände snabbt om Bella och travade iväg genom snåren. Älgjäveln sprang efter oss genom halva skogen och jag fick stinka tarmtömning hela färden hem.

Nu såhär i efterhand undrar jag såklart vad som hade hänt om jag inte fått panik och stressat Bella mellan träd och över stock och sten.

Mossig

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback