Psykopattankar.

Snälla. Tillåt mig skratta, för det är skrattretande. De drar och drar och draaaar ut på det. Plåstret sitter allt bra klistrat. Som jag nämnde tidigare så skulle det vara arrendeförhandlingar idag. Men det blev ju inte riktigt så då de inte var fulltaliga. Någon snygg jävel hade tydligen ringt återbud, som om det var någon middagsbjudning liksom? Fattar nada. Hur som haver så var det ena sekunden inget möte, eller inget sammanträde. Andra sekunden var det det för att slå om till hemligt? Och enligt den nonchalanta hästkärringen - som inte ens hade behagat byta om innan mötet - så visste hon inget, och inget hade det kommit fram till heller mer än att ett nytt möte var inbokat ... i september. SEP-FUCKING-TEMBER?! Psykopat advokaten Nils-någonting försöker trötta ut oss. Skrämsel och stora ord har ju inte fungerat så taktikerna ändrar skepnad vart efter.
I min, eller hela gårdens mening, börjar vi misstänka att det är någon privatperson som är ute efter gården då det inte längre - eller någonsin - har funnits någon rim och reson i detta.
Folk är dåligt insatta och har liksom INGENTING att komma med? Det skulle väl vara att advokaten menar att detta är "för vårat eget bästa". Att detta inte kan försörja oss och att alla lantbruk ändå måste slås ihop eftersom den västerländska utvecklingen säger så. Jävla hönsskit i mina öron. Jag blir fan förbannad. Den där hästkärringen som jag nämnde ovan saknar helt empati och jag har lust att göra livet riktigt surt för henne så att hon bara sitter och grinar av utmattning vid nästa möte. Men så kan man ju inte göra. Men det är berättigat för henne att göra livet till ett helvete för oss? Eller? Hon beter sig som att hon äger jorden. Hon vet fan ingenting. Hon har inte ens funnit det lämpligt att besöka oss här på gården och få lite insyn.
Borde man inte ha en grund att stå på om man ska föra en förhandling?
Bah.
Det fina med detta är i alla fall att se de tappra som var här idag och stod på vår sida. Och som vi har samarbetat och gjort fint här på gården.
Ur all skit kommer det alltid något gott.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback