Klåpare!

Sedan månader tillbaka har det varit bestämt att arrendenämnden den tjugosjätte april skall komma och bestämma huruvida vi ska få vara kvar på gården eller ej. Vi har varit nervösa, städat dag som natt, målat, släppt ut galenskapen i oss bara för att få det fint. Det skulle ju tydligen göras en så kallad "besiktning". Det var delade meningar angående hur saker och ting hade skötts här på gården - mest att vi bara låtit allt stå och förfalla - och de skulle redas upp.
SVT var här. En Känd journalist och människor från bygden. Alla här för att stötta och dokumentera. Så kommer dom. Skakande av nervositet eftersom: "De aldrig tidigare gjort något sådant här". Vad i helvete det nu skulle innebära? De skickar ut några människor på måfå som ska avgöra vår framtid? Bara det luktar ju hyckleri. Från början till slut har detta bara varit ett enda stort skämt. Stockholms stift ligger inte högt på min lista nu ska jag säga. Som grädde på moset var arrendenämnden en man kort(?). Och var enligt uppgift - situationstecken - tvungna-att-ställa-in-mötet. De har haft månader på sig - MÅNADER - att styra upp de här. Och så kommer de på utsagd dag och säger att mötet ställs in.
So fucking much for nothing. Vi har slitit våra arslen av oss, sovit dåligt och blivit sjuka bara för att de skulle kommar. Och så kommer de med det här? Vilket jävla skämt.
Jag antar att de skäms ... för jag hör rykten om att arrendet skall förlängas och att systra mi skalll ingå. Dock med en saftigt förhöjd avgift. Men det är det kanske värt?

Det är i alla fall fint i huset nu. Och jag har bakat en kladdkaka som smakar mums. 

Andra plus i livet är att jag just var ute i solskenet och red barbacka på en av mina kusar - Bella - tänka sig så fin hon var. Hur härligt som helst att galoppera på en åker och känna vinden i ansiktet. Har en till snel hest som vill motionera idag. Får se vad det blir. Kanske ska försöka mig på en ridtur, själv. 

Nåväl. Nu ska jag tröstäta upp hela jävla kladdkakan själv. Sen ska jag sova.

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?


Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback