jobbaut

Okej, jag hade tänkt springa idag efter jobbet.
Det dåliga samvetet knackade mig på axeln, eller, rättare sagt slog mig i bakskallen efter de där två kopparna varm choklad jag hinkat i mig under dagens stillasittande.
Jag fick, när jag kom hem reda på att det var min tur att dra mitt (*höhö*) strå till stacken i årets halmskörd.
Jag skulle stå på lass.
Inte heelt sugen efter 9 timmar på jobbet.

Jag masade mig i alla fall ut efter att min mor med hennes "sad-puppy-eyes" stirrat rakt genom min själ och givit mig ännu sämre samvete än vad jag hade över de där förbaskade kopparna choklad.
Jag hade även tänkt springa efter min annalkande arbetsuppgift.
Men jag tror inte att jag egentligen minns, eller för den delen, om jag någonsin upplevt hur jävla jobbigt det var.
Mina två äggmackor satt snart svaljet.
Kaxigt värmde jag upp lite medan Karel var och tankade fårrden. Gjorde lite magövningar och spurtade omkring, fortfarande fullt inställd på löpturen när allt var klart.

Men när det första lasset snart var fullt hade jag ångrat mig.
Dyngsur och blodsmak i munnen tänkte jag att det gott och väl räckte med den här träningen för idag.
Har aldrig varit med om att det varit så mycket halm på en åker.
Så tjocka strängar.
Balarna kom i ett, jag hann ju för fan inte ens lägga en bal på plats förrän två nya redan hade dimpt ner.

En timma och två proppfulla lass senare Fick jag äntligen gå in.
Och här sitter jag, sugen på en dusch, men framför allt lite vatten.
I morgon har vi en ny arbetsdag, så snart ska väl sängen få sällskap också.

God kväll.
sad puppy

Men shit!

Var det allt ni kunde komma med?

Jiggly hade följande att tillägga:

Men nice! Den gamla klassiska drogen guilt! Man får alltid de bästa tripparna på den.



Dåligt av dig att inte springa. ;)

2009-09-02 @ 07:20:53
Telefonisten hade följande att tillägga:

Tripparna på guilt är utan tvekan det bästa!

FUCKING AWESOME!



Och by the way, hade du varit jag, så hade inte du heller sprungit!

Så det så!

Jenny hade följande att tillägga:

Jag vet att det är töntigt att man gärna vill ha kommentarer om att man gått ner. Jag vet inte, annars känns det typ som att det inte alls syns. Och det är ju det man vill.

Så jag tackar!

Gulligt med "den andra hanna" btw!

Ja det var först när du kolla i boken som jag kollade i den typ. Och den är ju faktiskt jättebra. Har ju köpt den för att jag har tänkt kolla i den, men det har inte blivit av på typ 2 år så :P

Ja du har ju rätt i att man kan springa hemma, men jag har lite svårare för det än att springa på löpbandet. Det här blev skitlångt! haha

Hoppas jobbet går bra?!

Lär ju vara najs med pengar iaf ;)

2009-09-04 @ 13:53:50
URL: http://underbarasteflickan.blogg.se/

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Vem är du? (vem är jag, velande charader):
Kryssa här

E-postadress:

URL:

I denna ruta finns det plats för just dina åsikter:

Trackback